نشست مشترک دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اعضای شورای حمل و نقل استان خوزستان در بندر امام خمینی(ره)

باقرگل فر-خورنا:دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و دیگر اعضای شورای حمل و نقل خوزستان، راه های توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر خوزستان را بررسی نمودند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در جریان بازدید باقری، دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی در رأس هیأتی مرکب از مدیران و کارشناسان راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی، از این مجتمع بزرگ بندری کشور، ضمن دیدار با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، طی نشست مشترک با اعضای شورای حمل و نقل استان خوزستان به بررسی وضعیت فعلی حمل و نقل ریلی پرداخت.

مهندس عبداللهی در ادامه افزود: طی این نشست مشترک، به همکارهای مدیریتی بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر استان خوزستان اشاره شده و ضمن بیان افزایش هفت درصدی  این نوع حمل و نقل به دنبال این تلاش های مشترک، نقاط قابل بهبود برای ارتقای جایگاه این نوع حمل و نقل و کاستن از بار ترافیکی جاده ها را به اتفاق بررسی نمودند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با هدف توسعه ظرفیت های خدمات بندری و تسهیل امور بهره برداران و صاحبان کالا اظهار داشت: طی این نشست همچنین مدیران کل راه و شهرسازی و راه آهن جنوب نیز ضمن تقدیر از تشریک مساعی و همکاری مثمر ثمر این اداره کل در زمینه ی حمل و نقل، آمادگی خود را برای تداوم و بسط  همکاری های فی مابین برای اجرای راه حل های مشترک با هدف توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش سهم آن  در بنادر خوزستان اعلام نمودند.

در ادامه ی این نشست باقری و هیأت همراه ضمن بازدید میدانی از نقاط مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، با ابعاد متعدد وضعیت ریلی در سطح مجتمع بندری و مراحل سیر کالا در این چرخه آشنا شدند.

بازدید از بنادر خرمشهر و آبادان و بررسی وضعیت حمل و نقل ریلی در پایانه ها و محوطه های بنادر مذکور از دیگر برنامه های باقری و هیأت همراه در سفر به استان خوزستان به شمـــــار می آید.

مرتضی باقری هدف از بازدید از بنادر استان خوزستان و برگزاری این نشست ها را بررسی میزان سهم حمل و نقل ریلی در بنادر و نحوه افزایش آن عنوان کرد.

وی افزایش تعامل و همکاری میان بنادر، شرکت راه آهن جنوب، مراکز علمی و دانشگاههای استان خوزستان را خواستار شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص استفاده بنادر از ظرفیت حمل و نقل ریلی اشاره کرد.

 در این نشست مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تشکیل کارگروه بررسی تعرفه ها در بندرخرمشهر اشاره کرد و افزود: ما به دنبال کاهش قیمت در بخش حمل و نقل ریلی این بندر هستیم و تلاش داریم با اعمال تعرفه های مطلوب در این زمینه بتوانیم توجیه اقتصادی مناسبی برای تجار داشته باشیم.

سید مرتضی علی احمدی در ادامه با اشاره به طول ٢/٢ کیلومتری خط ریلی بندرخرمشهر خواستار اتصال فاصله ٨٠٠ متری پایانه ریلی این بندر به یکی از اسکله ها شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست گزارشی در خصوص وضعیت مجتمع بندری خرمشهر و روند پروژه های در حال اجرا در این بندر ارائه داد.

عادل دریس در خصوص پایانه ریلی بندرخرمشهر گفت: خط راه آهن بندرخرمشهر با ٢/٢ کیلومتر طول، مجهز به سیستم باسکول دینامیکی(توزین در حال حرکت) با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به شبکه سراسری راه آهن کشور متصل است.

وی از انجام امکان سنجی ریلی کردن اسکله های ٨ و ٩ بندرخرمشهر نیز خبر داد.

در حاشیه این نشست معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر گزارشی در خصوص راه آهن و حمل بار بصورت ریلی در بندرخرمشهر ارائه کرد.

لزوم اتصال ریلی مرز بازرگان به بنادر امام و خرمشهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *