همزمان با هفته جهانی دریانوردی

سمینار علمی پژوهشی دریایی در خرمشهر

خورنا-  همزمان با هفته جهانی دریانوردی سمینار علمی پژوهشی دریایی در محل سالن آمفی تئاتر بندرخرمشهر برگزار شد.

دراین سمینارپروفسور احمد سواری ازنخبگان علوم دریایی ایران وعضو هیئت علمی دانشگاه علوم وفنون خرمشهربا بیان اینکه طی سال های گذشته سازمان جهانی دریانوردی توجه بسیار ویژه ای به محیط زیست کرده است افزود: این سازمان در همه زمینه ها کنوانسیون های مختلفی در زمینه محیط زیست طراحی کرده و عهده دار بررسی مسائل مهم محیط زیستی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در اجرای کنوانسیون های محیط زیستی بوده است، بندرخرمشهر را بعنوان پیشروترین بندر در زمینه اجرای کنوانسیون مارپل معرفی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: در سالهای اخیر به دلیل اجرای این کنوانسیون ها، آلودگی دریایی کاهش بسیاری داشته است.

پروفسور احمد سواری با بیان اینکه بنادر شاهرگ اقتصادی مملکت هستند اظهار کرد: بیش از هفتاد درصد تجارت کشور از طریق بنادر صورت می گیرد که این رقم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: بندرخرمشهر از معدود بنادری است که در زمینه آلودگی دریایی فعالیت جدی داشته و تقریبا هر لکه آلودگی که در این منطقه ایجاد می شود را به سرعت از بین می برد.

در این سمینار مقاله های تخصصی دریایی با عناوین اهمیت موقعیت جغرافیایی خلیج فارس و اروندرود، آشنایی با کد بین المللی امنیت کشتی ها، راهنمایی کشتی ضرورت انکارناپذیر بنادر و خوردگی فلزات در دریا توسط کارشناسان و متخصصان واحد دریایی بندری بندرخرمشهر ارائه شد-