پایان مناقشه شورای شهر اندیمشک

قلی کیانی: به اسکندری رای می دهم/ تعطیلی شورا به دلیل کنونی بدترین فعلی است که می توانست صرف شود

خورنا – مهدی قلی کیانی در یک یادداشت ضمن اعلام رای خود از اتمام مناقشه عدم تعیین رئیس شورای شهر اندیمشک خبر داد .
متن این یاداشت که در اختیار خبرنگار خورنا در اهواز قرار گرفته است به شرح زیر می باشد.

به نام خدا

رای مردم حق الناس است

مقام معظم رهبری

این سخن مقام معظم رهبری میتواند صراط اندیشه و عمل تمام کسانی باشد که در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی با رای،اعتماد و اقبال صاحبان اصلی نظام بر کرسی های ناپایدار خدمت تکیه کرده اند.
این تخته پاره ها ظاهری فریبنده دارد اما در باطن آتشی در زیر خاکستر است که با دمی ناحق برافروخته میشود.

رای مردم حق الناس است و منتخب مردم تا پایان تصدی خدمت متعلق به خود نیست.

زبان ما،قلم ما ، تفکر ما حق الناس است.ما اعتبارمان نیز حق الناس و امانت مردم است.امان از روزی که مردم آهی از دل کشند.امان از روزی که مردم از انتخاب خود نادم شوند.امان از روزی که قلم و قدم، امانت از مردم به متاع خسران مردم بدل گردد.این آتش زیر خاکستر خسروان بسیار سوزانده است.

هر حرکتی که در صندلی امانت گرفته از مردم ، متضاد با خواست و نفع آنها صورت گیرد،خیانت به امانت و موجب بدبینی مردم به نظام میشود.

روند امروز شورا نه بر وفق خواست و رضای مردم و نه به نفع نظام است .این روند نا صواب با مردم سالاری،دینداری و جمهوریت در تضاد است.

امروز من احساس میکنم بعنوان عضوی از شورا اگر کوتاه نیایم و برای مصلحت عموم از نظر شخصی خود نگذرم،رسما و عملا عدم التزام خود را به نظام و مردم سالاری دینی نشان داده ام و آشکار بر خلاف وعده هایی که به مردم دادم عمل کرده ام

من امروز خطاب به شهروندان شریف اندیمشک،شرمسارانه و خجل از اینکه به هر دری که زدم به گونه ای بسته بود،اعلام میکنم که از این وضعیت بیذارم و از این کش مکش مخرب برای مردم میگذرم.

من با اعلام انزجار از وضعیت موجود،اعلام میکنم که راه برون رفت شورا از این مخمصه و دوگانگی و از این تعلیق،گذشت است.

تا امروز به دنبال گذشت گروهی و اتحاد تمامی اعضای شورا بوده ام،اما از آنجا که تمامی تلاشها و ساعتها رایزنی در جلسات حضوری و مکالمات تلفنی بی نتیجه ماند،که نشان از عدم گذشت و تساهل در رسیدن به رای مشترک توسط اعضا دارد،امروز به صورت فردی و با استفاده از حق شخصی خود،به خاطر مردم و مصلحت شهر حاضر به گذشت هستم و رسما به فرماندار محترم شهرستان اعلام میکنم که بنده حاضرم به ۵-۵-۱ ننگین شورای شهر اندیمشک پایان دهم.
خطاب به همفکرانم هم عارضم که این یعنی اصلاح امور،همان چیزی که من و ما و تمامی کسانی که از ما حمایت کرده اند به دنبال آن هستند.
شورا نهادی سیاسی نبود،ما آن را سیاسی کرده ایم.تکثر برای سازندگی بود و شورا سنبل سازمانهای مردم نهاد در نظام جمهوری اسلامی،اما عده ای با تضاد و طرد و دگرسازی آن را به نهادی سیاسی و ایدئولوژیک بدل کرده اند که هیچ نشانی از نهادی مردمی ندارد.
شورا جای سیاست زدگی و سیاسی کاری نیست.اگر بخواهیم گرایش سیاسی و مشی فکری خود را در سیاستهای شورای دخیل کنیم،تفکر و دیدگاه سیاسی من به دنبال اصلاح امور و گذر از هر نامطلوب بر ای رسیدن به ایده آل و مطلوب است.آیا وضعیت کنونی شورا مطلوب و ایده آل است؟

تعطیلی شورا به دلیل کنونی بدترین فعلی است که می توانست صرف شود.چرا آنکه وظیفه ساختن دارد در خراب کردن سهیم شود؟چرا آنکه باید اصلاح کند به مانع اصلاح تبدیل شود.چرا کسانی بنام اصولگرایی با عدم انعطاف پذیری و ماندن بر سر مواضعی که تمامی اصول و مردم را مورد آسیب قرار میدهد،سبب ایجاد گره در کار ملت و دولت شود؟

من امروز به عنوان عضو کوچکی از شورا و امانت داری که سنگینی بار مسئولیت را هر لحظه بیشتر بر دوش خود حس میکنم،به فرماندار اعلام میکنم که در جلسه شورا به آقای اسکندری رای خواهم داد.

برای گزینه های دیگر نیز بررسی های زیادی انجام شده و به دوستان پیشنهادات زیادی ارائه داده ام.اما گزینه ای که حساسیت کمتری روی آن بوده و میتواند مورد قبول هر دو گروه واقع شود،ایشان است.

هرکدام از ما پنج نفر به آقای اسکندری رای دهیم،درواقع از خودگذشتگی برای اصلاح امور است،بنا بر شعارهایی که داده ایم و تفکراتی که به آن پایبند هستیم.

امیدوارم آقای اسکندری با شهامت این مسئولیت را عهده دار شوند و امیدوارم که دوستان آقای اسکندری نیز به ایشان رای دهند.قطعا بنده هم به ایشان رای خواهم داد تا رای ایشان به اکثریت رسیده و بیش از این موجب زیان مردم،شهر و نظام نشویم.

البته ناگفته پیداست دوستان من هم اکثرا موافق این اتفاق هستند و به این موضوع واقفند که مردم اندیمشک و حامیان آنان از ایشان اصلاح امور و تسامح برای خروج از بن بست را میخواهند.گذشت نشانه بزرگی روح و تعالی اندیشه و معرفت انسان است.چیزی که دوستان ما همواره ثابت کرده اند که در نظر و عمل نشان از آن دارند.

بنده با اعتبار خود در نزد مردم و مسئولین متعهد میشوم که به آقای اسکندری رای خواهم داد.اگر دیگر دوستان همراهی کنند ایشان رئیس شورا خواهد شد و شورا از تعطیلی و تعلیق خارج شده تا به خدمت رسانی خود برای مردم شریف شهرستان اندیمشک ادامه دهد.
امیدوارم دوستان حقیر نیز با من همفکر و همراه شوند.ضمن احترام به ایشان،بارها اعلام کرده ام که این ره که میرویم به ترکستان است.ما باید برای مصلحت شهر از خود بگذریم.اگر رفیق و رقیب نمیگذرد،ما میگذریم.

قرار بود ما سازنده باشیم،نه اینکه به سدی برای سازندگی بدل گردیم.

باشد که با گذشت و تساهل خود الگو شویم و نشان دهیم که راه برون رفت از هر بن بست تساهل،تسامح،گذشت و خیر اندیشی است.
از تمامی مسئولین،علی الخصوص فرماندار محترم و همکارانم در شورای شهر،تقاضا دارم که همراهی و همکاری نموده تا هرچه سریعتر این کشتی طوفان زده را به ساحل امنی برای مردم برسانیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • الهام کوچکی باسلام.جناب آقای قلی کیانی بهتر است بعد از رفتن آبروی اندیمشک بخاطر دعوای شوراهای شهر بر سر قدرت رای خود را تغییر داده اید را منت نکنید و برسر مردم اندیمشک بگذارید اگر واقعا مصلحت اندیمشک و مردم مد نظر بود از همان ابتدا این بازی بچه گانه را راه نمینداختید .این رآی دادن های شما مانند انتخاب مبصر زمان قدیم برای گچ آوردن از دفتر مدرسه بود،بهتر نبود از همان ابتدا این کار را می کردید ؟هرکس بخواهد برای اندیمشک کاری بکند حتما که نباید رییس یا مدیر باشد یک کارمند هم میتواند این کار را انجام دهد هدف از این دعوا عزل شهردار بود و دعوا بر سر منصب شهردار اندیمشک،همه ی شما مدیون رای مردم هستید ولی هیچکدام دین خود را ادا نکردید و کاری برای اندیمشک و پیشرفت آن نکردید چه بسا شاهد پس رفت اندیمشک هم بوده ایم،چه برسر اندیمشک آمده است؟ناگفته نماند مردم اندیمشک هم در این پس رفت مقصر هستن اگر روز اول با چشمان باز انتخاب کنند و انتخاب و تعصبات آنان قوم گرایی نباشد شاهد همچین آبروریزی های در شهرستان اندیمشک نمی باشیم،غیر از این است که شهردار را خود شما انتخاب کرده اید پس چه شد نظر خود را عوض کرده اید و پشیمان هستید؟آیا اگر شما شوراشهری ها با او همکاری کنید بجای تخریب بهتر نیست؟آیا بجای هل دادن دست اورا بگیرید بهترنیست؟هروز باید شاهد دعوا و زدوخورد در شورا باشیم که جای بسی تاسف دارد.شما که حرفتان حق الناس هست این جلسات انتخاب رییس چند بار تکرار شد وهربار چقد هزینه سر لج ولجبازی خودتان صرف کرده اید؟شما که می دانید رای مردم حق الناس هست چرا باید کار ارباب رجوع را سر دعواهای خصمانه ی خودتان عقب بیندازید ؟پس اینها را می دانید و دوباره حرف از حق الناس میزنید!! چرا یک جلسه ی عمومی برگزار نمی کنید و از کارهای که برای اندیمشک اگر انجام داده اید سخن نمی گویید ؟غیر از این است که اعضای شورا شهر دو به دو با هم قهر هستید و در یک جلسه که حضور پیدا میکنید بین هر گروه چند صندلی خالی وجود دارد تا مبادا دعوا شود.امیدوارم در دوره های بعد مردم هنگام انتخاب چشمان خودرا باز کنند تا دوباره پشیمان نشوند و هروز شاهد عقب ماندگی اندیمشک باشیم.ولی از شما تشکر میکنیم که باز هم کوتاه آمدید و رای خود راتغییر دادید .