شهردار آبادان: پروژه جداره‌سازی بازار امام تا پایان سال به اتمام می‌رسد

خورنا: این وعده را به همشهریان و گردشگران نوروزی می‌دهیم که عید نوروز امسال را با آسایش خاطر بیشتری برای خرید در بازار امام و ته‌لنجی‌های آبادان سپری کنند.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: پروژه جدار‌ه‌سازی بازار امام در آبادان از پروژه‌های گسترده شهرداری بوده که البته به دلایلی چون افزایش نرخ مصالح و تورم با توقف و مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود: در اواخر سال ۹۰ با افزایش یک‌باره قیمت دلار و اعمال تحریم‌ها مواجه شدیم و با توجه به اینکه قرارداد پیمانکار را طبق قیمت‌های قبلی با پیمانکار منعقد کرده بودیم، کار با کندی روبه‌رو شد.

شهردار آبادان تصریح کرد: در این برهه زمانی با توجه به افزایش قیمت آهن‌آلات، پیمانکار پروژه مجبور شد که مابه‌تفاوتی را در این قرارداد متحمل شود و همین امر موجبات ورشکستگی وی را رقم زد.

وی اضافه کرد: ما نیز به ناچار آن را مشمول ماده ۴۸ به‌معنای اینکه که «صلاحیت اجرای این پروژه را نداشته و برای شهر و شهرداری خسارت به بار می‌آورد»، کردیم.

شیرازی خاطرنشان کرد: موضوع پیش آمده در پروژه را صورتجلسه کرده و کارهای قضایی آن نیز انجام  و به‌طور کامل با پیمانکار قطع همکاری شد.

وی همچنین عنوان کرد: پس از آن سه بار متوالی این پروژه به مرحله انتخاب پیمانکار و مناقصه رفت تا اینکه اخیراً پیمانکار آن مشخص شده و هم‌اکنون درصدد اجرای کار است.

مدیر سامانه شهری آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت مابه‌تفاوت قرارداد ناشی از تورم گفت: مابه‌تفاوت این قرارداد با حمایت دولت پرداخت شده است.

وی در خصوص اتمام این پروژه چنین گفت: در قرارداد جدید با پیمانکار پروژه بازار امام، این بار افزایش نرخ دلار و تورم‌ها پیش‌بینی و حداکثر پنج ماه را برای اتمام کار اجرایی تخمین زده‌ایم.

شیرازی در پایان اظهار کرد: این وعده را به همشهریان و گردشگران نوروزی می‌دهیم که عید نوروز امسال را با آسایش خاطر بیشتری برای خرید در بازار امام شهرستان و ته‌لنجی‌ها سپری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *