ساختمان جدید انتقال خون ماهشهر به زودی کلنگ‌زنی می‌شود

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: به زودی کلنگ عملیات احداث ساختمان جدید انتقال خون ماهشهر به زمین زده می‌شود.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: در جلسه اخیر مسئول سازمان انتقال خون استان خوزستان مقرر شد قطعه زمینی به مساحت ۳۰۰ متر به‌منظور احداث ساختمان جدید انتقال خون به ماهشهر اختصاص پیدا کند.

وی افزود: بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث این ساختمان پیش‌بینی شد که به زودی کلنگ عملیات ساخت آن به زمین زده می‌شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در ماهشهر تصریح کرد: مکان ساختمان جدید انتقال خون این شهرستان در مکان کنونی مرکز بهداشت شماره یک ماهشهر، جنب فرمانداری جانمایی شده است.

وی ادامه داد: برای این مرکز تجهیزات بسیار مدرن و کاملی پیش‌بینی شده است و امیدواریم ظرف هفته آینده عملیات احداث این ساختمان کلنگ‌زنی شود.

حیاتی همچنین به اهمیت و نقش اهدای خون در نجات جان انسان‌ها اشاره کرد و گفت: نقش مهم خون و فرآورده‌های خونی در درمان بیماران و اهمیت اهدای خون در اکثر جوامع عمومیت یافته و علاوه بر جنبه‌ معنوی و انسان ‏دوستانه آن، جایگاه حیاتی در ارتقای سلامت جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه میلیون‌ها بیمار نیازمند به خون در جهان دسترسی به خون سالم ندارند، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های مداوم، تاکنون جایگزین مناسبی برای خون یافت نشده است.

فرماندار ماهشهر تأکید کرد: ملت ایران اسلامی همیشه در راه کمک و یاری رساندن به همنوعان خود پیش‌قدم بوده و این مسئله را در مبارزات انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری و رشادت خود بارها به اثبات رسانده‌اند.

وی فرهنگ‌سازی در این مقوله را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: نباید تأثیر شگرف آموزش و فرهنگ‌سازی را در امر اهدای خون فراموش کنیم.

حیاتی یادآور شد: تاکنون گام‌های بسیار مؤثری برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی برداشته شده که شاید مهمترین آن حذف خون جایگزین و نیل به افتخار بزرگ اهدای خون صددرصد داوطلبانه در کشور باشد.

وی یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش تعداد اهدا‌کنندگان را فعالیت رسانه‌های جمعی دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها باید از طریق اطلاع‌رسانی مناسب، مردم را برای شرکت در این امر خداپسندانه ترغیب کنند.