خانه کاریکاتور آبادان راه‌اندازی می‌شود

خورنا: سرپرست اداره ارشاد آبادان گفت: به دنبال ثبت و راه‌اندازی خانه کاریکاتور آبادان هستیم تا بتوانیم علاقمندان به این هنر را گرد هم آورده و شهرستان را در این زمینه غنی و شکوفا سازیم.

فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: کاریکاتور، هنر طنز تصویری است که به واسطه آن می‌توان مشکلات، معضلات و مسائل یک جامعه را مورد نقد قرار داد.

وی افزود: امروزه کاریکاتور در دو شکل ارائه می‌شود یکی کاریکاتور مطبوعاتی است که دارای توضیح مختصری برای عموم است و شکل دیگر این هنر نیز جشنواره‌ای و نمایشگاهی بوده که فاقد هرگونه توضیح و تفسیری برای مخاطب است و علاقمندان به این هنر با رؤیت کاریکاتور، آن را به خوبی درک و تفسیر می‌کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان تصریح کرد: این اداره با همکاری هنرمندان کاریکاتور شهرستان به دنبال ثبت و راه‌اندازی خانه کاریکاتور آبادان است تا بتوان علاقمندان به این هنر را گرد هم آورده و شهرستان را در این زمینه غنی و شکوفا ساخت.

وی درباره نحوه پذیرش هنرجو در خانه کاریکاتور آبادان بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با «جلیل هاجری» یکی از هنرمندان برجسته این هنر، در اقدامی بنیادی و بدون در نظر گرفتن شرایط سنی، کارگاهی از ۲۰ شهریورماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

پورغراوی علوانی همچنین عنوان کرد: علاقمندان این هنر می‌توانند برای ثبت‌نام در کارگاه آموزشی خانه کاریکاتور آبادان روزهای زوج از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به محل موزه هنرهای معاصر واقع در پارک بازسازی مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۳۸۶۵۱۴۷۹۷ ارتباط برقرار کنند.