مدیر عامل بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور:

ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری در شوشتر

مدیر عامل بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور گفت: شرکت ماهی کارون شهرستان شوشتر با مساحتی قریب به ۹۰۰ هکتار و سطح مفید استخرهای آبی ۴۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور است و باید از این ظرفیت در توسعه منطقه استفاده شود.

خورنا – ابراهیم تقی پور اظهار داشت: شرکت ماهی کارون شهرستان شوشتر با مساحتی قریب به ۹۰۰ هکتار  و سطح مفید استخرهای آبی ۴۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور است و باید از این ظرفیت در توسعه منطقه استفاده شود.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری تولید ماهی  بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است و این روند با مهندسی آبزی پروری در حال افزایش است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت پرورش ماهی در کشور بیان کرد: این روش تولید آبزی پروری در شرکت ماهی کارون پایدار نخواهد بود و برنامه های توسعه این شرکت در حال اجرا است.

وی به یکی از روش‌های افزایش تولید ماهی اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های افزایش تولید ماهی روش‌های تغذیه جدید و استفاده از غذاهای فرموله شده است.

تقی پور با اشاره به ظرفیت تولید بچه ماهی در این شرکت عنوان کرد: با توجه به وسعت و برنامه‌های انجام شده  در تولید بچه ماهی سالانه ظرفیت ۵ میلیون قطعه بچه ماهی را داریم.

مدیر عامل شرکت ماهی کارون به سند چشم انداز این شرکت اشاره کرد و افزود: سند چشم اندازی برای این شرکت نوشته شده و در این طرح برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه شرکت ماهی کارون اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های میان مدت شرکت ماهی کارون تصریح کرد: احداث خط تولید خوراک آبزیان، احداث خط تولید عمل آوری و بسته بندی ماهی‌های تولیدی در شرکت و اصلاح روش کشت و پرورش از مهم‌ترین برنامه‌های میان مدت شرکت ماهی کارون است.

تقی پور به برنامه‌های بلند مدت شرکت ماهی کارون اشاره کرد و خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بلند مدت شرکت ماهی کارون ایجاد مزارع پرورش ماهی‌های خاویاری است که تمام تلاش برای ایجاد این گام مؤثر برداشته می‌شود و ایجاد مزارع پرورش ماهی متراکم و نیمه مدار بسته نیز از برنامه‌های این شرکت است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت پرورش ماهیان گرم آبی به ایجاد احداث بازارچه فروش ماهی و اماکن توریستی در شرکت ماهی کارون اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت احداث بازارچه فروش ماهی و مراکز تفریحی است و با ایجاد این اماکن توریستی، محل اقامتی، صید تفریحی و ورزش‌های آبی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خوزپرس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *