وزارت نفت بیش از ۶ میلیارد دلار در خوزستان سرمایه گذاری می کند

خورنا – استاندار خوزستان چهارشنبه شب در نشست اقتصاد مقاومتی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده وزارت نفت طی ۱۰ سال آینده بیش از ۶ میلیارد دلار در این استان سرمایه گذاری خواهد کرد.

غلامرضا شریعتی در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد افزود: رویکرد آینده وزارت نفت توسعه میدان های نفتی غرب کارون در استان خوزستان است.

وی گفت: با این حجم سرمایه گذاری وزارت نفت در استان خوزستان بیش از پنج هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: به همین منظور به سازمان فنی و حرفه ای استان اعلام شده تا با افزایش آموزش های فنی و حرفه ای، نیروی کار مفید و متخصص را در شهرهای نزدیک به میادین نفتی غرب کارون پرورش داده تا مسئولان اینگونه صنایع مجبور نشوند نیروی انسانی مورد نیاز خود را از خارج از استان تامین کنند.

استاندار خوزستان همچنین از شروع مطالعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح نیز ۱۰ هزار نفر از جوانان آبادان و خرمشهر مشغول به کار می شوند.
شریعتی ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری لازم در صنایع پایین دستی پتروشیمی با توجه به قول وزیر نفت در مورد تامین خوراک این صنایع ساخت شهرک های صنعتی پتروشیمی فرصت های شغلی جدیدی در این مسیر ایجاد شود.

وی گفت: در چند ماه اخیر بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانکهای استان برای بهبود وضعیت صنایع و بازگشت آنها به چرخه تولید و اشتغال پرداخت شده که خوزستان در این زمینه در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی در عین حال گفت: با توجه به حجم سپرده مردم و دستگاهها در بانک ها این میزان تسهیلات باید افزایش یابد.

در این نشست سردار شاهوار پور فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان و جمه دیگری از مدیران استان حضور داشتند.

منبع: ایرنا