مطهری: به بهانه وحدت ملی نباید اصول زیر پا گذاشته شود

خورنا: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید مفهوم درستی از وحدت ملی داشته باشیم تا به بهانه وحدت ملی برخی اصول زیر پا گذاشته نشود و نظر مقام معظم رهبری هم قطعا تحقق وحدت ملی با حفظ اصول است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره توصیه رهبر انقلاب به حفظ وحدت ملی در دیدار با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: تاکید ایشان بر وحدت ملی، ناظر به همکاری قوای سه گانه بود و خلاصه آن این بود که همه یک حرف بزنیم و تقصیرها را هم به گردن هم نیندازیم و نگوییم که ما می‌خواهیم فلان کار را بکنیم، نمی‌گذارند، یا فلان تصمیم را گرفتیم، انجام ندادند.

وی ادامه داد:‌ حوزه‌های مسئولیت مشخص است، دستگاه‌های اجرایی خارج از دولت مثل نیروهای مسلح هم مسئولیت دارند و نقش رسانه‌ها هم مهم است اما ابتدا باید مفهوم درستی از وحدت ملی داشته باشیم تا به بهانه وحدت ملی برخی اصول زیر پا گذاشته نشود.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: به نظر من مهمترین عامل تحقق وحدت ملی عمل به قانون است؛ اگر هر سه قوه و همه نهادهای اجرایی قانون را مبنای عمل قرار دهند، دلیلی برای اختلاف نیست.

مطهری اضافه کرد: من به عنوان نماینده مجلس عرض می‌کنم که وقتی ما ببینیم در یک جا دولت بر خلاف قانون عمل کرده است، اگر سکوت کنیم به وظیفه نمایندگی خود عمل نکرده‌ایم و اگر انتقاد کنیم، می‌گویند وحدت مجلس و دولت را مخدوش کردید. در اینجا چه باید کرد؟ به عنوان مثال وقتی که وزیر کار حکم دیوان عدالت اداری را درباره آقای مرتضوی اجرا نمی‌کند، نماینده مجلس چه باید کند؟

وی در ادامه گفت:‌ زمانی که مقامی را که در فساد بزرگ مالی قصور یا تقصیر داشته، به مقام بالاتر منصوب می‌کنند، نمایندگان مجلس چه باید انجام دهند؟ بنابراین به نظر من مهمترین آسیب وحدت ملی قانون گریزی یا کم توجهی به قانون است.

به گزارش فارس،نماینده تهران خاطرنشان کرد:‌ البته وحدت ملی بعد دیگری هم دارد و آن وحدت میان گروه‌های سیاسی است، رفتارهای افراطی برای حذف رقیب از صحنه سیاسی کشور برخلاف وحدت ملی است چرا که کشور را همه با هم باید اداره کنیم و لازمه آن این است که به بهانه‌های کوچک دنبال حذف افراد و گروه‌های مخالف خود نباشیم و با مخالفان خود با منطق و استدلال برخورد کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *