جشن بزرگ عید غدیر در شادگان برگزار می شود

خورنا – معاون فرماندار شادگان در دومین جلسه ستاد هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت که درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ، گفت : بمناسبت دهه ولایت و امامت جشن بزرگ عید غدیر و همایش عقد اخوت با شیوخ و سران عشایر این شهرستان برگزار می شود.

دومین جلسه ستاد هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت به ریاست نعمت اله البوغبیش معاون فرماندار شادگان و با حضور کلیه اعضاء بمنظور هماهنگی هر چه بیشتر در راستای اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نعمت اله البو غبیش معاون فرماندار شادگان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا با اشاره به ضرورت تقویت بنیه اعتقادی و پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) ، اظهار داشت: ضرورت تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت امیرالمؤمنین علی (ع ) در دهه ولایت و امامت یک ضرورت همگانی است و عید سعید غدیر مهمترین عید ما شیعیان محسوب می شود و باید در این ایام تمامی مراسمات به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

معاون فرماندار شادگان در ادامه از برگزاری همایش عقد اخوت با شیوخ و سران عشایر این شهرستان در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: این همایش ۲۹ شهریور ‌ماه سالجاری با محوریت عید غدیر خم و همچنین ولایت امیر المومنین علی (ع) در سالن ابن سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می‌شود.

معاون فرماندار شادگان بر لزوم همکاری کلیه ادارات و دستگاهها جهت برگزاری پرشکوه برنامه های دهه ولایت و امامت در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت : کلیه دستگاههای متولی نسبت به آذین بندی، چراغانی و زیبا سازی معابر و خیابانها و نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف شهرستان اقدام نمایند.

البوغبیش با بیان اینکه بیشتر برنامه های دهه ولایت و امامت در سطح مساجد شهرها و روستاهای تابعه شهرستان برگزار می شود، گفت: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم ، برگزاری گفتمان های دینی و مذهبی ، پاسخگویی به شبهات دینی ، برپایی ایستگاه های صلواتی ،تکریم ایتام توسط نهادهای حمایتی و مسئولین شهرستان ،مستند سازی وپوشش رسانه ای ، راهپیمایی در روز عید غدیر ، بازسازی واقعه غدیر و… از برنامه های شاخص و متمرکز ستاد دهه ولایت و امامت در شهرستان شادگان خواهد بود.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد .