۵۰۰ قطعه عکس به دبیرخانه پایتخت پنجره ها رسید

خورنا: ۵۰۰ قطعه عکس، ۱۱۰ قطعه شعر، ۱۱۰ اثر داستانی و پنج متن نمایشنامه تاکنون به دبیرخانه چهارمین جشنواره هنری مقاومت، پایتخت پنجره ها رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مولود اسفندیاری مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مرکز آبادان و دبیر بخش عکس این جشنواره با ذکر این نکته که دریافت آثار ارسالی ادامه خواهد داشت، تعداد آثار بخش عکس را ۵۰۰ قطعه اعلام کرد که در قالب مجموعه و تک عکس از هنرمندان خوزستانی و استان مرکزی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
مانا مداح دبیر بخش شعر و داستان و مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری مرکز آبادان نیز تعداد آثار دریافت شده را ۱۱۰ قطعه شعر و ۱۱۰ اثر داستانی اعلام کرد که از خوزستان، قم، تهران و گیلان به دبیرخانه پایتخت پنجره ها ارسال شده است.

مطابق تقویم چهارمین جشنواره هنری مقاومت،پایتخت پنجره ها دریافت اثر در چهار رشته عکس، شعر، داستان و نمایشنامه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند با مراجعه به تارنمای حوزه هنری خوزستان از شرایط شرکت در جشنواره مطلع شوند.

چهارمین جشنواره هنری مقاومت، پایتخت پنجره ها، ویژه حماسه شکست حصر آبادان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

«بشنو از نی» به نام حافـظ، به یاد مولانا

در یک رقابت گرم و صمیمی، نوجوانان و بزرگسالان فعال در زمینه شعر و ادب، با خواندن غزلیات لسان الغیب و مولانا، به شعر خوانی پرداختند.

ماندانا مداح مسئول دفتر آفرینشهای ادبی حوزه هنری مرکز آبادان هدف از برپایی این رقابت ادبی را آشنایی نوجوانان و جوانان با مشاهیر شعر و ادب فارسی دانست و انگیزه شرکت کنندگان را برای حضور در این مسابقه ادبی تحسین کرد.

مسابقه شعر خوانی «بشنو از نی» با غزلیات حافظ و مولانا در دو بخش نوجوان و بزرگسال در مرکز شهید آوینی حوزه هنری مرکز آبادان برگزار شد و برگزیدگان به این شرح معرفی شدند، در بخش نوجوان به ترتیب ارغوان قاسم نژاد، مونس مکوندی و پریسا ملک آبادی عناوین برگزیده را به دست آوردند و در بخش بزرگسال، الهام یوسفی، فاطمه سادات سید عزیزی و حورا تیلا اول تا سوم شدند. از برگزیدگان مسایقه شعر خوانی «بشنو از نی» با هدایای نقدی و لوح سپاس تقدیر شد.

پائیز تعطیل نیست» از شهریور کلید خورد

تصویر برداری فیلم کوتاه ” پاییز تعطیل نیست ” به کارگردانی محمد شیخ زاده در آبادان آغاز شد.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان و کارگردان این فیلم در این رابطه گفت، پیش تولید این اثر از اول شهریور آغاز شد.

فیلم کوتاه پائیز تعطیل نیست، قصه معلمی را بیان می کند که بر سر مزار شهدا آمده و برای آن ها دیکته می گوید. این فیلم با زمان پنج دقیقه در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان تهیه و تولید می شود.

فیلم کوتاه « و کفش ها» در یک فریم تولید می شود

فیلم کوتاه « و کفش ها » به کارگردانی مسعود رمضانی در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری مرکز آبادان تهیه و تولید می شود.

این اثر کوتاه قصه کفشهایی است که بر اثر ظلمی که به آنها شده دست به شورش می زنند.