فرماندار شادگان : با همدلی ادارات و دستگاهها و مشارکت مردم زمینه‌ای حفاظت از محیط زیست به عنوان یک فرهنگ در بین مردم فراهم شده و ترویج می یابد.

باقر گل فر-خورنا:فرماندار شادگان در جلسه ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار در شهرستان که با حضور مدیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در محل فرمانداری شادگان برگزار شد ،گفت :  با همدلی ادارات و دستگاهها و مشارکت مردم زمینه‌ای حفاظت از محیط زیست به عنوان یک فرهنگ در بین مردم فراهم شده و ترویج می یابد.
اولین جلسه ستاد مقابله با پدیده گردو غبار در سالجاری  به ریاست مهندس فرج اللهی فرماندار شادگان و با حضور احمد رضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و هیئت همراه  و سایر اعضا بمنظور بررسی محل های کانون ریز گردها و پیشگیری از تشکیل کانون های جدید در شهرستان  درمحل سالن اجتماعات فرمانداری  برگزارشد.
بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان در این جلسه با اشاره به راه اندازی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار در شهرستان و تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست اظهار داشت : با همدلی ادارات و دستگاهها و مشارکت مردم زمینه‌ای حفاظت از محیط زیست به عنوان یک فرهنگ در بین مردم فراهم شده و ترویج می یابد.
فرماندار شادگان با بیان اینکه مبارزه با آسیب های محیط زیست باید اجتماعی شود ، گفت: با مشارکت مردم و بهره گیری از فضای مجازی و گروههای اجتماعی در جهت ترویج  فرهنگ حفاظت از محیط زیست  و  توجه به مسائل زیست محیطی  از این  ظرفیت ها بهینه صورت گیرد.
فرج اللهی همچنین در این جلسه از برگزاری کلاسهای آموزشی در زمینه محیط زیست در این شهرستان خبر داد و گفت : با توجه به تفاهم نامه میان اداره محیط زیست و مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان  در زمینه حفاظت از محیط زیست  کلاسهای آموزشی ویژه روحانیون و خطباء  ،کشاورزان و دامداران و سایر اقشار مختلف مردم  درسطح شهرستان برگزار می شود .
فرج اللهی در ادامه بر لزوم  فعال نمودن و تکمیل پروژه های زیست محیطی در سطح  شهرستان تاکیدکرد و گفت: در خصوص اولویت دادن به  پروژه های زیست محیطی در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعلام آمادگی می کنیم و ضروری است دستگاههای که  در خصوص  محیط زیست پروژه  دارند در اسرع وقت آنها را به فرمانداری ارسال نمایند.
فرماندار شادگان به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان اشاره کرد و افزود :  طرح  انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان  جهت انتقال ۱۵۰ میلیون متر مکعب  بعنوان حق آبه تالاب طراحی شده  و برای تکمیل این طرح و تامین اعتبار این  پروژه  اولویت خاصی در نظر گرفته شده است.
فرماندار شادگان همچنین استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب در جهت فرهنگ سازی زیست محیطی ، تعیین تکلیف ساختمان گردشگری روستای صراخیه و   لزوم ضرورت  اجرای آیین نامه مقابه با پدیده گرد و غبار توسط ادارات و دستگاههای مرتبط شهرستان را مورد تاکید قرار داد.
فرج اللهی در پایان بر ضرورت جلوگیری از صید بی رویه  پرندگان  و صید ماهی های بومی در  تالاب بین المللی  شادگان تاکید کرد و گفت: ضروری است با جدیت و قاطعانه  با متخلفان  بر خورد  شود تا تالاب بین المللی شادگان همچنان زیبا و جذاب ماندگار شود.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب در بهمن ماه  سالجاری با همت اداره کل محیط زیست استان خوزستان ، سازمان آب و برق استان خوزستان و فرمانداری شادگان در محل گردشگری تالاب بین المللی شادگان با حضور مهمانان استانی ، کشوری و خارجی برگزار می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *