مصاحبه اختصاصی خورنا با شهرداری شهر ایذه + تصویر

مشکل جمع آوری زباله های شهری ایذه رفع می شود

خورنا – مجتبی محمدی مسئول روابط عمومی شهرداری شهر ایذه در گفتگو با خبرنگار خورنا ابتدا گزارش عملکرد شهرداری ایذه در چند روز اخیر را ارائه نمودند:

photo_2016-08-09_22-53-16

– زیرسازی و کوپال ریزی فرعی اول و دوم واقع درخیابان منتهی به میدان شهرک رسالت واقع در ادامه خیابان امام بعد از اداره آب و فاضلاب

– ادامه احداث پارک ۲۲ هزارمتری روبروی فرمانداری حد فاصل جاده اشکفت سلمان تا جاده تپه نورالشهدا با امکان دوچرخه سواری

– شروع به کار سنگ کاری و دیواری چینی کانال کنترل سیلاب واقع در حد فاصل بلوار زاگرس تا کوچه صالح

– کف پوش گذاری پیاده رو جلوی درب ورودی ترمینال برون شهری

– ساماندهی فضای سبز خیابان حافظ جنوبی،بلوار شهید نادری،بلوار زاگرس جنب دانشگاه آزاد،بلوار ورودی نورآباد،میدان دانشجو،میدان سپاه،پارک امام رضا (ع) و محله نورآباد.
photo_2016-08-09_22-53-09

– تشکیل جلسه در محل بخشداری جهت احداث جاده سلامت جهت اتصال تپه نور الشهدا به پارکینگ اشکفت سلمان

– برگزاری مراسم تجلیل از مقام خبرنگار به مناسبت روز خبرنگار در محل دفتر شهردار
– ادامه زیبا سازی و نقاشی بر روی دیوار در سطح شهر

– احداث پل برروی خیابان آزادی روبروی ترمینال جهت اتصال به خیابان روضه الزهرا وحل معضل ترافیک در روزهای پایانی هفته در قبرستان روضه الزهرا

– برگزاری جلسه شورای ارتقای سلامت در شهرداری ایذه
photo_2016-08-09_22-53-44

– رایزنی و هماهنگی با سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور جهت تامین یک دستگاه خودرو پیشرفته جهت واحد آتش نشانی

– طراحی و نقشه برداری جهت بهسازی و نوسازی پارک شهربازی

photo_2016-08-09_22-53-42
محمدی در پاسخ به سوال،چرا زباله های خانگی در سطح شهر حدود ۲ روز است که جمع آوری بصورت ناقص انجام شده گفت:
این بار شهرداری حمل زباله ولجن برداری را از هم تفکیک کرده و بصورت تناژی در آورده بوده که در این میان با توجه به اینکه جمع آوری زباله ها به دو بخش تقسیم شده است یکی جمع آوری زباله های خانگی که یک بخش کار می باشد و دیگری پاکیزه نمودن جداول و کانالها و جاروب خیابانها بخش دوم کار محسوب میشود که پیمانکار بخش جمع آوری زباله های خانگی از طریق مناقصه مشخص شده است و در حال انجام کار می باشد و و ان شاالله با مشخص شدن پیمانکار جدید برای بخش دوم کار شاهد پاکیزگی شهر خواهیم بود .
photo_2016-08-09_22-53-38

وی در پاسخ به سوال شهرداری ایذه به چه میزان فضای سبز نیاز دارد و تا اکنون چه فضای سبز مورد استفاده قرارگرفته فرمودند: شهر های با مساحت و جمعیت ایذه مانند شهر ایذه به ازای هر نفر ۱۸ تا ۱۹ متر مربع می باشد ولی متاسفانه در ایذه تنها برای هرنفر نصف این استاندارد یعنی حدود ۸تا ۹ متر مربع برای هر نفر موجود است،به عبارت دیگر فضای سبز ایذه جوابگو و نیاز فعلی شهروندان ایذه ای را تامین نمیکند که نیازمند همت و تلاش از سوی شهرداری در این راستا می باشد .
photo_2016-08-09_22-53-52

وی در پاسخ به سوال، چگونه شهرداری ایذه بیلبورد های سطح شهر را با این که از قرارداد آن چندین سال باقی مانده بود از بخش خصوصی پس گرفتند،گفت: این قرارداد که توسط پیمانکار مدیریت میشد با پیگیری و توافقات حاصل شده فی مابین شهرداری ایذه و پیمانکار مربوطه به این قرارداد پایان داده شد و در حال حاضر در اختیار شهرداری می باشند . که در اینجا جا دارد از زحمات و تلاشهای مهندس بهرامی تقدیر و تشکر شود .

photo_2016-08-09_22-53-47
محمدی مسئول روابط عمومی شهرداری ایذه ادامه داد در راستای افزایش سرانه فضای سبز احداث پارک ۲۲ هزار متری واقع در روبروی فرمانداری ایذه حد فاصل جاده تپه شهدا تا جاده اشکفت سلمان به همت شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر کلید خورد که پیش بینی های لازم در خصوص جانمایی مکان های ورزشی و رفاهی تفریحی در پارک مذکور جهت رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است .

photo_2016-08-09_22-53-57
در آخر اوی افزود: شهرداری ایذه با مشکل کمبود بوجه مواجه است که جهت خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان نیازمند مشارکت شهروندان در همه حوزه ها بخصوص پرداخت عوارضات می باشد تا شهرداری بعنوان یک نهاد خدماتی بتواند در بخش آسفالت ، فضای سبز ، پاکیزگی شهر و … بتواند خدمات بهتری را ارائه نماید . که شهرداری در راستای پرداخت عوارض به موقع شهروندان طرح ممیزی املاک را شروع کرده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی میکند .

photo_2016-08-09_22-54-09

photo_2016-08-09_22-54-04

خبرنگار : محمد گودرزی