کتابخانه آیت‌الله وحید بهبهانی بهبهان بازسازی و تجهیز شد

خورنا: کتابخانه‌ آیت‌الله وحید بهبهانی شهرستان بهبهان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان بازسازی و تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی این شهرستان که در سال ۱۳۷۲ تأسیس شده است پس از بازسازی کامل و تجهیز مجدد، عصر امروز با حضور آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان استانی و محلی بازگشایی شد.

این کتابخانه که دارای ۳۸۰ مترمربع زیربنا است با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان در دو بخش بازسازی و تجهیز کامل بازسازی و تعمیر شده است.

کتابخانه عمومی آیت‌الله وحید بهبهانی دارای یک مخزن با ۱۶ هزار نسخه کتاب، دو سالن مطالعه و شبکه اینترنت برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی بوده که در پارک شهید شریف‌نیا بهبهان قرار دارد.

شهرستان بهبهان دارای ۱۰ کتابخانه شامل ۹ کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی بوده که ۱۴۸ هزار و ۶۴۸ جلد کتاب در مخازن آنها موجود است.

۹ هزار و ۲۹۵ بهبهانی عضو فعال کتابخانه‌های این شهرستان بوده که در سال گذشته بالغ بر ۸۲ هزار و ۶۵۱ جلد کتاب را به امانت برده‌اند.

آیت‌الله وحید بهبهانی از علمای برجسته دنیای اسلام و تشیع بوده که به دلیل بیش از ربع قرن زندگی در بهبهان آن را بهبهانی نامیده‌اند؛ علامه وحید بهبهانی به دلیل علم و دانش فراوان و خدمات ارزنده‌ای که به اسلام و تشیع عرضه داشته است القابی نظیر استاد اکبر، استاد کل، علامه ثانی و محقق ثالث دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *