طرح معراج در مدارس اندیمشک اجرا می‌شود

خورنا – امام جمعه اندیمشک گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خانواده تربیت نفس در جامعه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله خدامی در دیدار با جمعی از مسئولین آموزش و پروش شهرستان اندیمشک اظهار داشت: شریف‌ترین شغل در عالم بزرگ کردن فرزندان و تحویل دادن یک انسان به جامعه است چرا که از کودک‌های امروز، انسان‌ها و دانشمندان فردا درست می‌شود.

وی افزود: به همین جهت ما باید بیش از گذشته به فرهنگ و تربیت اسلامی توجه و بر ترویج آموزه‌های اسلامی و انقلابی به اقشار مختلف اجتماعی به خصوص جوانان تاکید و اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جایگاه تربیت نفس در جامعه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های انقلابی بوده و همین مقوله بیانگر نقش عمده و ممتاز تعلیم و تربیت در هدایت و رهنمود جامعه است.

وی گفت: مسامحه و سهل انگاری در تعلیم و تربیت خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و استقلال فرهنگی یک ملت و کشور می‌باشد و باید از آن احتراز و موجبات رشد و تعالی آن را بیش از گذشته ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خدامی بیان کرد: نهضت قرآنی، نهضت مهدوی، حفظ موضوعی آیات، نماز جماعت در مدارس، کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های فرهنگیان، از جمله برنامه‌هایی بوده که باید توسط آموزش و پرورش جدی گرفته شوند.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های با موضوعات نسل جوان در محتوا و روش‌های انتقال، معارف و مساعدت در هموار سازی ترویج معارف اسلام و انقلاب با تکیه بر مدیریت جهادی و انقلابی، توسعه همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با تأسیس و تقویت مدارس امین از دیگر بخش‌هایی بوده که توجه به آن‌ها لازم و ضروری است.

امام جمعه اندیمشک اظهار کرد: اجرای طرح معراج در مدارس، تقویت و توسعه مدارس امین، پیگیری حضور ائمه جماعات در کلیه آموزشگاه‌های شهرستان، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت در راستای توانمند سازی مدیران و مربیان از دیگر بخش‌هایی است که امسال در شهرستان اجرا و پیگیری شده‌اند.

وی گفت: تقویت مبانی اعتقادی و رفع شبهات به ویژه در زمینه مباحث مهدویت جهت دانش آموزان، ایجاد بستر مناسب جهت حضور مبلغان حوزه‌های علمیه در آموزشگاه‌ها، استفاده از فرصت برنامه‌های جشن تکلیف جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با آموزه‌های دینی از دیگر محورهای آموزشی و فرهنگی شهرستان بوده که به آن توجه و تاکید شده است.

نخستین مدرسه تخصصی امین در شهرستان اندیمشک احداث می‌شود‌

معاون پرورشی آموزش و پرورش اندیمشک نیز گفت: با هدف ترویج و توسعه تربیت اسلامی نخستین مدرسه امین در شهرستان اندیمشک احداث و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

‌‌توکل طیب‌نیا ‌اظهار داشت: توجه به رشد شاخص‌ها و آموزهای قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت یک اولویت مهم در آموزش و پرورش تعیین شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان در سال‌های اخیر، توجه خوب و مناسبی به خدمات فرهنگی و اسلامی داشته و توانسته رتبه‌های برگزیده استان را در حوزه و شاخص‌های مختلف کسب کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اندیمشک عنوان کرد: بیش از تنها ۴۰ واحد آموزشی شهری و روستایی اندیمشک از حضور ائمه جماعت برای برگزاری نماز و برنامه‌های فرهنگی بهره مند بوده‌اند.

وی گفت: اما امروز، بیش از ۸۰ امام جماعت در مدارس و واحدهای مختلف آموزشی شهرستان مشغول به فعالیت هستند که این مقوله بیانگر موفقیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه اهداف تعیین شده است.

طیب نیا بیان کرد: توجه به رشد و تعالی تربیت اسلامی و انقلابی از دیگر اهداف تعیین شده توسط آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک بوده که به همین جهت، برنامه‌های گسترده‌ای در شهرستان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی افزود: هم چنین با هدف ترویج و توسعه تربیت اسلامی، نخستین مدرسه امین در شهرستان اندیمشک احداث و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اندیمشک اظهار کرد: فعالیت این مدرسه در شهرستان، پس از پیگیری‌های صورت گرفته و به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/