فرماندار ماهشهر: زمینه‌های جذب جوانان به مساجد فراهم شود

خورنا: فرماندار ماهشهر گفت: باید زمینه‌های لازم برای جذب جوانان به مساجد فراهم شود.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بهترین مکان و ابزار مؤثری برای تعمیق بصیرت و باورهای دینی و مذهبی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه آغاز حرکت عظیم اسلامی از مساجد بوده است، افزود: رمز موفقیت گسترش دین مبین اسلام، مساجد بوده و از صدر اسلام تاکنون، مساجد محل رفع مشکلات مردم و مرکز حرکت‌های بزرگ اسلامی در طول تاریخ است.

فرماندار ماهشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسجد محور همه تحولات جامعه است، بیان کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر مساجد باید فعالیت آنها به هماهنگی بیشتری انجام و به تجهیزات روز نیز مجهز شوند.

وی تصریح کرد: آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) مساجد بوده و با بهره‌گیری از همین ظرفیت و توانمندهای مساجد در جذب جوانان، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

حیاتی اضافه کرد: مساجد پایگاه مستحکم جمهوری اسلامی بوده و از این به بعد نیز در مقوله‌هایی نظیر مقابله با جنگ نرم دشمنان و تربیت چهره‌های فرهنگی باید به بهترین شکل ممکن از این پایگاه‌های مقدس بهره گرفت.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های لازم برای جذب جوانان به مساجد فراهم شود، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی، دینی، ورزشی و … جذاب در مساجد و هماهنگی و همکاری هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های مساجد، نقش مهمی در رونق مساجد و فعالیت‌های مذهبی دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *