جلسه شورای اشتغال هفتکل برگزار شد

خورنا – ظهر چهارشنبه جلسه شورای اشتغال شهرستان هفتکل با حضور ظاهری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، سید مجید حسینی نژاد معاون فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد .

سید مجید حسینی نژاد معاون فرماندار هفتکل در این نشست ضمن تقدیر از حضور نماینده مجلس، گفت:سال ۹۴ از طریق آزمونهای سراسری که در سالهای قبل برگزار شده بود نزدیک به پنجاه نفر در ادارات هفتکل مشغول به کار شدند که بیش از هشتاد درصد جذب شده های جدید بومی این شهرستان هستند .

آمار دقیق نیروهای مشغول به کارد رحراست وواحدهای بهره برداری نفت ویونیت هفتکل ونفت سفید نیز دویست وبیست وچهارنفراست ودرپروژه نمک زدایی اعم ازپتروپارت واوای آی دی و پیمانکاری های تابعه هم قریب صدوپنجاه نفرمشغولند.

وی در ادامه مجموعه ای از آماراشتغال شهرستان رابیان کرد و به شدت ازنرخ بالای بیکاری گلایه داشت اماچشم اندازاشتغال رادرسال جدیدمثبت ارزیابی کرد.

معاون فرماندار به کارخانه سیمان هم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر نود و پنج نفر از نیروهای رسمی و قراردادی و یکصد و چهل نفر از نیروهای تعاونی ،بومی هفتکل هستند و در واقع کمی بیش از بیست و پنج درصد ظرفیت اشتغال این کارخانه که در حریم جغرافیایی هفتکل قرار دارد به جوانان این شهرستان تعلق دارد که انتظار داریم با مساعدت نماینده تلاشگر مجلس، مردم هفتکل به حقشان در این کارخانه برسند.

ایشان خطاب به مهندس ظاهری اضافه کرد: کارخانه نورد میلگرد ، کارخانه گچ و شهرک صنعتی نیز پتانسیل خوبی برای اشتغال دارند ولی در حال حاضر مشکل نقدینگی داشته و از حضرتعالی انتظار مساعدت دارند.

ظاهری نیز در این نشست به بررسی مسائل و مشکلات اشتغال جوانان پرداخت و در این مورد به بحث و تبادل نظر با مسئولین ادارات پرداخت .

وی هم چنین در مورد افزایش اعتبارات صندوق کارآفرینی و امید قول مساعد داد.ایشان در مورد کارخانه میلگرد و کارخانه گچ سپیدمان نمره یک نیز قول پی گیری تسهیلات داد و در مورد گاز این دو کارخانه نیز تاکید کرد که حداکثر تا سه ماه دیگر گاز رسانی به این دو کارخانه که می توانند نقش بسزایی در اشتغال داشته باشند انجام شود .

ظاهری همچنین در ادامه این نشست به مشکل مردم در منابع طبیعی و زمین های کشاورزی بخش رُغیوه هم گریزی زد و بر حل این مشکلات تاکید کرد. وی در زمینه گلایه های مردم از اداره منابع طبیعی نیز با مدیر کل منابع طبیعی استان تلفنی گفت و گو کرده و خواستار رفع مشکلات این بخش شد .

نماینده مردم هفتکل در مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار یک روزه از دانشگاه پیام نور نیز بازدید کرد و از نزدیک با توانمندی و مشکلات این دانشگاه آشنا شد .

ظاهری در ادامه این سفر با افتتاح دفتر ارتباطات مردمی با جمعی ازمردم هفتکل نیزدیدار نمود.