بیمارستان امام خمینی اهواز توسعه می یابد

خورنا – دکتر معصومی گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز توسعه می یابد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: بر اساس زمان بندی انجام شده پروژه توسعه بیمارستان امام(ره) اهواز ظرف ۱۸ ماه به سرانجام می رسد، مراجعه کنندگان صبور باشند؛ توسعه بیمارستان دورنمای خوبی در منطقه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر کامبیز معصومی در این باره اظهارکرد: بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از بزرگ ترین بیمارستان های جنوب غرب کشور است و سالیانه با مراجعه خیل عظیمی از بیماران در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی مواجه هستیم. با توجه به طرح نوین سلامت، نسبت به جمعیتی که وجود دارد و میزان خدمات تخصصی و فوق تخصصی که در این مرکز ارائه می شود، روز به روز به این مراجعه ها و مواجه ها افزوده می شود.

وی ادامه داد: همین مسئله باعث شد بر اساس سیاست ها در سطح کلان وزارت بهداشت و همچنین هیئت رئیسه دانشگاه، به توسعه بیمارستان امام(ره) اهواز به عنوان یک عامل اساسی توجه کنیم. این توسعه در آیتم های مختلفی شامل فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز ارائه خدمات قابل قابل بررسی بود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در راستای تحقق امر توسعه در این بخش ها، برنامه ریزی هایی در چند سال اخیر شروع شده و اکنون به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است. از جمله موارد توسعه در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که شروع شده یا درحال انجام است، می توان به احداث کلینیک های تخصصی ویژه، توسعه اورژانس بیمارستان، احداث مجتمع زنان و زایمان، احداث آمفی تئاتر و کلاس های آموزشی، احداث بخش رادیولوژی مداخله ای، بهسازی بخش های درمانی و آموزشی ارتوپدی و جراحی، احداث ICU تنفسی، احداث واحد تست خواب و تهویه غیرتهاجمی تنفسی اشاره کرد.

معصومی افزود: آنچه که درباره توسعه فضای فیزیکی این بیمارستان بسیار اهمیت دارد این است که چون بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در مرکز شهر واقع شده و از اطراف امکان توسعه این فضاها وجود ندارد لذا در همین فضای محدود ناگزیریم اقدامات تخریب، ساخت، بهسازی و بازسازی را انجام دهیم که این مسئله مشکلاتی را نیز ایجاد می کند.

وی اظهارکرد: چون فرایند توسعه باید همزمان با خدمات رسانی انجام شود ممکن است هموطنان ما اعم از مراجعه کنندگان و پرسنل بیمارستان از شرایط ساخت و ساز و فضای محدود ناراضی باشند. اما واقعیت این است که باید دورنما را ببینیم و به امید خدا چنانچه پروژه توسعه بیمارستان به انجام برسد قطعا خدمات رسانی به هموطنان عزیز بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز افزود: درخواست ما از بیماران و همراهانشان و همچنین پرسنل بیمارستان این است که در این شرایط با مجموعه همراهی کنند و سعه صدر داشته باشند تا بتوانیم هرچه سریعتر و به بهترین شکل این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

معصومی گفت: بر اساس بودجه ای که در اختیار داریم در راستای بهسازی و خرید تجهیزات بیمارستان هم اقداماتی انجام شده است که شامل خرید دستگاه های سونوگرافی جدید، خرید دستگاه آنژیوگرافی جدید و خرید دستگاه های رادیولوژی جدید است که در راستای ارائه خدمات مناسب تخصصی و فوق تخصصی به بیماران اقدام مهمی به شمار می رود.

وی عنوان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در حیطه های مختلف حرکت رو به جلویی دارد و ما سعی می کنیم این حرکت را مدیریت کنیم و در کوتاه ترین زمان ممکن بهره برداری لازم را از واحدهایی که وجود دارد انجام دهیم و قطعا این شرایط منجر به ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مراجعه کنندگان خواهد شد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهارکرد: احداث بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد که این پروژه در حال طراحی و نقشه نگاری است. این بیمارستان مجزای چشم پزشکی با امکانات تخصصی و فوق تخصصی و تجهیزات پیشرفته و فضای فیزیکی کافی ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.