طرح بازسازی ایستگاه راه آهن اندیمشک در دست پیگیری است

خورنا – سرپرست راه آهن ناحیه زاگرس گفت: ایستگاه راه آهن اندیمشک به منظور افزایش کیفیت خدمات دهی به مسافران بازسازی می شود.

سیدحسین مرتضوی روز دو شنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری اندیمشک افزود: راه آهن زاگرس تاثیر زیادی در توسعه و شکوفایی شهرستان اندیمشک داشته و باید با توسعه کیفیت خدمات و زیرساخت های راه آهن زمینه افزایش رضایتمندی شهروندان فراهم گردد.

وی اظهار کرد:بهسازی خطوط راه آهن، تعمیر و نگهداری خطوط ، بهسازی و بازسازی برخی ایستگاهها از جمله برنامه های این اداره کل است.

مرتضوی بیان کرد: عملیات نگهداری و تعمیر خطوط راه آهن به منظور بالا بردن سطح ایمنی و کاهش سوانح احتمالی به صورت روزانه به وسیله ماشین آلات مکانیزه روسازی خط و نیروهای فنی این شرکت انجام می شود.

وی از بازسازی بلاک تنگ هفت و تنگ پنج خبر داد و گفت:در این طرح که از اردیبهشت ماه آغاز شده ۱۵ کیلومتر از این محور بازسازی می گردد که با توجه به فرسودگی سیستم روسازی خط،بالا رفتن آمار شکستگی ها و وجود افتادگی ها و گل زدگی ها اجرای این طرح ضرورت داشت.

مرتضوی گفت:نظارت مستمر بر اجرای دقیق طرح ها و پروژه های راه آهن انجام می شود و در این راستا ارتقای سطح ایمنی از موارد حایز اهمیت می باشد.

وی با اشاره به اهمیت راه آهن زاگرس در جابجایی مسافر گفت:راه آهن زاگرس از محورهای پرتردد حمل و نقل ریلی کشور است و سالانه هزاران مسافر از طریق این محور جابجا می شوند.

مدیرکل راه اهن زاگرس افزایش ایمنی حرکت و فراهم آوردن امکان سیر روان وسایط نقلیه ریلی را از اهداف بازسازی خطوط ریلی و مسیرها در این اداره کل برشمرد.

سرپرست فرمانداری اندیمشک هم راه آهن را طرفیت ارزشمند در شهرستان اندیمشک دانست و گفت:وجود راه آهن در اندیمشک یکی از امتیازهایی است که برای توسعه و پیشرفت شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

پیمان جهانگیری افزود:یکی از طرح های مهم ایجاد بندر خشک در راه آهن زاگرس است که از سوی نماینده پرتلاش شهرستان نیز با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه به طور تخمینی با راه اندازی این بندر سالانه ۵۰ میلیون تن بار در این شهرستان دپو و به سایر نقاط کشور منتقل خواهد شد، گفت : همدلی و تلاش جمعی برای اجرای چنین طرح هایی موجب ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی منطقه می شود.

در این جلسه در خصوص افزایش همکاری های متقابل برای بهره گیری از ظرفیت راه آهن بحث و تبادل نظر شد.

اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای ۱۲ ایستگاه با حوزه استحفاظی ۲۲۲ کیلومتر نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

منبع: ایرنا