سردار مومنی خبر داد؛ لغو تمام محدودیت‌های ترافیکی اجلاس

خورنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اعلام اینکه تمامی محدودیتهای ترافیکی اعمال شده برای اجلاس عدم تعهد از صبح امروز لغو شده گفت: تصادفات جاده‌ای تعطیلات پنج روز اخیر ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مهر، سردار دکتر اسکندر مومنی صبح شنبه در نشست خبری با اشاره به لغو تمامی محدودیت های ترافیکی اجلاس سران از صبح شنبه اظهار داشت: میزبانی از ۱۲۰ کشور عضو جنبش غیرمتعهدها بدون هیچ حادثه ای برگزار شد و همراهی مهمانان اجلاس یکی از گسترده ترین عملیات های ترافیکی سطح جهان بود که نشان از ثبات و امنیت ایران داشت.

وی ادامه داد: باید از همه مردم به ویژه شهروندان تهرانی تشکر و قدردانی کنم و به خاطر محدودیت های ایجاد شده در این چند روز از آنها عذرخواهی می کنم. در زمان برگزاری اجلاس گاهی ممکن بود چندین هیئت به صورت همزمان در سطح شهر تردد کنند که بسیاری از آنها با همراهی سران کشورها بود که خوشبختانه به خوبی این عملیات ترافیکی را انجام دادیم.

به گفته رئیس پلیس راهور اهمیت برگزاری عملیات ترافیکی این اجلاس هنگامی دوچندان می شود که در جاده ها به صورت همزمان مرحله دوم طرح سفرهای تابستانه به اجرا در آمد. خوشبختانه علاوه بر تامین امنیت ترافیکی اجلاس توانستیم امنیت جاده ها را نیز تامین کنیم.

سردار مومنی با اشاره به اینکه تصادفات جاده ای در ۵ روز اخیر نسبت به تعطیلات عید فطر ۲۷ درصد کاهش داشته است، افزود:تصادفات در شهر تهران نیز در این مدت ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مومنی با اعلام اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد امروز در پایتخت اعمال نمی شود، تاکید کرد: امروز به دلیل بازگشت بسیاری از مسافران از سفر و ایجاد تسهیلاتی برای رسیدگی شهروندان به امور خود طرح ترافیک و زوج و فرد در سطح شهر اجرا نمی شود.

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه موج بازگشت مسافران از روز گذشته آغاز شده است، گفت: تعدادی از مسافران کار بازگشت خود را از روز گذشته آغاز کردند و حجم تردد به قدری سنگین بود که جاده چالوس از شمال به سمت تهران یکطرفه بود بخشی از عملیات بازگشت نیز امروز انجام می شود و شاهد اوج بازگشت ها خواهیم بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جاده ها گفت: هم اکنون محور قزوین رشت در محدوده منجیل، جاده چالوس، جاده هراز و در نقاطی از جاده فیروزکوه شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم به همین دلیل از ساعت ۱۴ امروز محور هراز و چالوس به سمت تهران یکطرفه شده و ممنوعیت تردد تریلرها و کامیون ها در جاده های شمالی اعمال می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور هر چه به ساعات پایانی شب نزدیک شویم بر حجم ترافیک افزوده می شود به همین دلیل از شهروندان می خواهیم که سفر خود را به ساعات پایانی موکول نکرده و اگر تاکنون برای بازگشت حرکت نکرده اند سفر خود را به فردا موکول کنند. از عصر امروز شاهد افزایش چند برابری ترافیک در جاده های منتهی به تهران خواهیم بود و رانندگان باید چندین برابر زمان عادی برای سفر وقت در نظر بگیرند.

مومنی با بیان اینکه در برخی از جاده های شمالی شاهد بارش پراکنده باران هستیم، از رانندگان خواست از عجله و شتاب پرهیز کرده چرا که بیش از ۷۰ درصد علل وقوع تصادفات عجله و شتاب ، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز است. رانندگان نباید فکر کنند که تصادفات تنها برای دیگران است در صورتی که با یک لحظه غفلت حوادث جبران ناپذیری رخ می دهد.

وی افزود: علی رغم پیش بینی های پلیس تا ساعت ۳ بامداد شاهد ترافیک سنگین در جاده چالوس بودیم البته رانندگان قانون را رعایت کرده و از شانه خاکی و یا در خلاف جهت حرکت نکردند.

مومنی گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده میزان تردد در جاده های کشور ۱۵ درصد افزایش یافته علی رغم افزایش سفرها و حجم بالای ترافیک تصادفات کاهش یافته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *