استخدام ۵۰۰۰ نفر در پروژه‌های مهر ماندگار ماهشهر

 

خورنا: فرماندار شهرستان بندر ماهشهر از استخدام ۵ هزار نیروی بومی در پروژه‌های مهر ماندگار این شهرستان خبر داد.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خورنا، مشکل بیکاری را از بزرگ‌ترین مشکلات این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها سه پتروشیمی بندر امام، شیمیایی رازی و فارابی در ماهشهر وجود داشت اما از سال ۷۴ منطقه ویژه اقتصادی تشکیل و پتروشیمی‌های متعددی ساخته و راه‌اندازی شدند.

وی ادامه داد: اما از سال ۷۴ تا ۸۰ خروجی دانشگاه ماهشهر مرتبط با صنعت نبود و زمانی که صنعت به دنبال متخصص می‌گشت، خروجی دانشگاه هیچ ارتباطی با صنعت نداشت.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: به همین علت تمام مسئولیت‌ها را غیربومی‌ها اشغال کردند و از سال ۸۴ به بعد نیز که رشته‌های مرتبط با صنعت در دانشگاه ماهشهر راه‌اندازی شد، تمام پست‌ها و مسئولیت‌ها را غیر بومی‌ها اشغال کرده بودند.

حیاتی افزود: مهم‌ترین کاری که در این مدت توانستیم اجرایی کنیم حفظ وضعیت موجود بود، یعنی به کارکنان شاغل در صنعت این اطمینان داده شد که تا هنگامی که صنعت در منطقه وجود دارد آنها نیز مشغول به کار خواهند بود.

وی تأکید کرد: این کار در حالی صورت گرفت که تا پیش از آن بیش از ۹ هزار نفر از کارکنان صنایع پتروشیمی ماهشهر تنها به دلیل ناپایداری شغلی دست به تحصن و اعتصاب می‌زدند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: اما این تضمین را به وجود آوردیم که قراردادها یک ساله منعقد شود، برای کارگران بیمه رد شود، به آنها اضافه کار داده شود و وضعیت غذا و سرویس ایاب و ذهاب آنها نیز بهبود پیدا کند.

حیاتی افزود: در جلسه یک ماه پیش با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور نیز این تعهد گرفته شد که ۵ هزار نفر برای اشتغال در پروژه‌های مهر ماندگار مشغول به کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تضمین خواسته شد که پس از پایان پروژه، ۵ هزار نفری که مشغول به کار شده‌اند بدون هرگونه حاشیه و مقاومتی از کار منفک شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: این تضمین به آنها داده شد و فرمتی نیز توسط اداره کار و متخصصان امر در حال تهیه است که بر اساس آن بتوان مشخص کرد که کارگر چه زمانی مشغول به کار، از تسهیلات استفاده کرده و چه زمانی از کار اخراج شود.

حیاتی تأکید کرد: بدون شک اولویت استخدام در این پروژه‌ها افراد بومی خواهند بود و به زودی با تهیه فرمت لازم، نیروهای مورد نیاز به کار گرفته خواهند شد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *