آموزش‌های همگانی مقابله با اعتیاد در اندیمشک گسترش یافت

خورنا – رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: با هدف پیشگیری و کاهش اثرات منفی فردی و اجتماعی مصرف انواع مواد مخدر آموزش‌های همگانی این حوزه در شهرستان گسترش یافت.

علی قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: زنجیره انسانی نه گویی به اعتیاد در بلوار انقلاب در جاده اصلی اندیمشک و با هدف گسترش فرهنگ مقابله با اعتیاد در بین جوانان، با حضور فعالین جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: جوانان باید همواره هوشیار و آگاه و مراقب بوده تا توسط دوستان ناباب به دامان اعتیاد کشیده نشوند، به همین جوانان هلال احمر اعم از غنچه‌های هلال احمر، دانش آموزان کانون دانش آموزی شاخه آزاد این جمعیت با تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد در سطح شهرستان با هدف حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها به مبارزه با اعتیاد بلای خانمان سوز رفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر از جمله بالاترین مشکلات جامعه و جوانان بوده به همین منظور ما باید برای جامعه عاری از دخانیات باید از سنین کم سن و سال فرهنگ سازی کاهش مصرف انواع دخانیات آغاز کنیم.

وی گفت: هم چنین با هدف توسعه خدمات پیشگیری و افزایش مهارت‌های نه به اعتیاد، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در خانواده برای عموم شهروندان اندیمشک برگزار شد.

قلاوند بیان کرد: اعتیاد مهم‌ترین آسیب اجتماعی بوده و مربیان جوان پیشگیری از اعتیاد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مساجد و حسینیه‌های شهرستان و همچنین در محل جمعیت هلال احمر اندیمشک، با حضور ۲۰۰ نفر، کارگاه‌های آموزشی همگانی مهارت‌های پیشگیری از اعتیاد در خانواده را برای شهروندان این شهرستان برگزار کردند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک اظهار کرد: آموزش‌های همگانی با موارد تدریس سرفصل‌های آشنایی با انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آن‌ها، نقش گروه‌های هم سالان در مصرف مواد و گرایش به سمت آن‌ها، بیماری‌های عفونی مرتبط با سو مصرف مواد مخدر، مهارت‌های مقابله با فشار روانی و مقاومت در برابر گروه‌های دوستانه به سمت اعتیاد و نه گویی به آن‌ها و آشنایی به علائم خرده مصرف‌های مصرف کننده در این کار گروه آموزشی به اجرا در آمده است.

وی افزود: در ادامه اجرای این طرح آموزشی و فرهنگی و با همکاری بخش های مختلف شهری، ویژه برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر، مربیان مشاور و کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان اندیمشک در محل جمعیت هلال احمر و مساجد شهرستان اجرا و خدمات مشاوره‌ای توسط کارشناسان به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

انتهای پیام/