فرماندار شادگان: ضرورت گرامی‌ داشت جان فشانی‌های شهدای دفاع مقدس

خورنا : سعید فیوضی ظهر امروز در جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شادگان اظهار داشت: ما امروز مدیون خون شهداء و از خودگذشتگی ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس هستیم بنابراین باید در راستای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی تلاش بیش از حد داشته باشیم.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی ادامه داد: باید با برگزاری با شکوه هفته دفاع مقدس هر ساله قدرت خودمان را به دشمنان نشان و جوانان نسل پس از جنگ را با زحمات و فداکاری‌هایی که مردم در جنگ تحمیلی داشته‌اند، آشنا کنیم.
فیوضی افزود: هنوز پس از سه دهه از انقلاب و جنگ تحمیلی دشمنان برای براندازی این نظام تلاش می‌کنند بنابراین باید با ترویج فرهنگ شهادت و ایثار نسل جوان را با آرمان‌های شهدا آشنا کنیم.
وی ادامه داد: حفظ، اشاعه و سپردن ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده و ضرورت گرامی‌داشت ایثارگری‌ها و شهادت‌ها، جانبازی‌ها و اسارت‌های آن دوران به‌منظور هرچه پویا‌تر نگه داشتن نسل کنونی و نسل‌های آینده در برابر سیل تهاجمات فرهنگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
فرماندار شادگان با اشاره به ایثار و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و دفاع جانانه آنان از دین و کشور، بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کرد و تصریح کرد: زنده نگاه داشتن یاد شهدا یک تکلیف است.
وی گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی و یادآوری ایثار، از خودگذشتگی و رشادت‌های نسل اول انقلاب که در تبعیت از ولایت و در دفاع از دین و کشور از جان و مال خویش گذشتند و ۸ سال جانانه در صحنه حضور یافتند، است.
فیوضی اضافه کرد: امروزه مقاومت و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی الگو گرفته از انقلاب و دفاع مقدس ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس به ما الگو داد که در مقابل هجمه همه جانبه دشمنان غرب و شرق مقاومت و ایثار داشته باشیم.
فرماندار شادگان با اشاره به نقش مهم کارهای ماندگار و اثر گذار در ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت بیان کرد: هدف اصلی هفته دفاع مقدس امسال اثرگذاری برنامه‌ها و ترویج مناسب فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی افزود: در همین راستا سپاه شادگان به‌عنوان دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و زیرمجموعه‌های کمیته‌های مراسمات، تزئینات و … فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
فیوضی ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس همزمان با آغاز این هفته در و از ۳۱ شهریورماه با رژه نیروهای مسلح آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، روایت‌گری راویان جنگ، برگزاری جشنواره شعرخوانی، برگزاری جلسات توجیهی در راستای تبیین اهداف و آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و … از برنامه‌های این هفته مقدس در شادگان است.