استاندار: زمینه ایجاد سرمایه گذاری خصوصی در استان خوزستان را فراهم می‌کنیم/ امکان جذب سرمایه گذاری ۱۰میلیارد یورویی در منطقه ویژه مسجدسلیمان

خورنا – استاندار جدید خوزستان امروز در نخستین سفرکاری خود به شهرستان مسجدسلیمان رفت و در بازدید از پروژه‌های بزرگ این شهرستان مانند مجتمع پتروشیمی و کارخانه مسجدسلیمان بر ضرورت جذب سرمایه گذار در خوزستان تاکید کرد.

استاندار جدید خوزستان در نخستین سفر شهرستانی خود به همراه مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان و جمعی از مسئولان شهرستان مسجد سلیمان از روند احداث مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان بازدید کردند.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان با اعلام اینکه سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در فاز اول مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان صورت گرفته است از افتتاح و راه اندازی این فاز تا ۳۰  ماه آینده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو شرکت مهندسی و مشاور و شرکت خدماتی ارژنگ درمجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان درفعالیت می‌کنند به پتانسیل منطقه ویژه زیلایی در مسجد سلیمان اشاره کرد.

ذخایرعظیم نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پتانسیل‌های مهم دراحداث پتروشیمی

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به پتانسیل‌های موجود در منطقه زیلایی مسجد سلیمان جهت احداث مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به عنوان سومین هاب انرژی کشور پس از هاب پتروشیمی عسلویه و ماهشهر اشاره کرد و منابع هیدروکربوری فراوان شامل ذخایر عظیم نفت و گاز در مسجد سلیمان، ذخایر عظیم آب شیرین در

مسجد سلیمان همچنین نیروی انسانی توانمند و زیر ساخت‌های موجود در بخش راه از جمله عوامل و پتانسیل‌های موجود در احداث مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان بر شمرد.

داوودی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید ۲۰ هزار تن اوره در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: یکی از ملزومات احداث پتروشمی احداث راه آهن مسجدسلیمان است که از جمله زیر ساخت‌های راه در پتروشیمی مسجدسلیمان است.

مدیر عامل پتروشیمی مسجد سلیمان بخشهای صنایع تولید آمونیاک و زنجیره اوره ، صنایع پالایش گاز و یا پتروپالایشگاه ، متانول و دیگر زنجیره صنایع پتروشیمی را بخش‌های مختلف احداث مجتمع پتروشیمی  مسجد سلیمان برشمرد.

مزیت های پتروشیمی مسجدسلیمان نسبت به پتروشیمی عسلویه و ماهشهر

داوودی به ظرفیت‌های موجود در احداث مجتمع پتروشیمی در قیاس با دو صنعت دیگر پتروشیمی در کشور یعنی صنایع پتروشیمی عسلویه و ماهشهر میانگین کمتر دما تا ۶ در جه نسبت به پتروشیمی ماهشهر، کمترین رطوبت موجود در پتروشیمی مسجد سلیمان در قیاس با پتروشیمی عسلویه و ماهشهر، پتانسیل‌های لرزه خیزی کمتر و کمترین وزش باد را از مزیت‌های هاب انرژی در مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان نسبت به صنایع پتروشیمی عسلویه و ماهشهر عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در پتروشیمی مسجد سلیمان اشاره کرد و افزود:  هم اکنون ۲/۵ میلیارد دلارسرمایه گذاری  در بخش اوره صورت گرفته است و هم چنین سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در بخش متانول صورت  گرفته است.

سرمایه گذاری به میزان ۱۰ میلیارد یورو در منطقه ویژه اقتصادی

داوودی بار دیگر به پتانسیل‌های موجود در منطقه زیلایی در شهرستان مسجدسلیمان اشاره کرد و از امکان ایجاد ۱۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی در مسجد سلیمان خبر داد.

وی با اعلام اینکه امکان جذب ۱۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد از توافقی که در این خصوص مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکتی المانی داشته است ابراز خرسندی کرد.

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان با اشاره به ذخایر عظیم گازی ایران در دنیا احداث مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان را نسخه شفا بخشی در ایجاد اشتغال در شمال استان خوزستان دانست که در طی مذاکرات چندین گروه اقتصادی با دولت نیز بر آن تاکید شده است.

استاندار خوزستان: زمینه سرمایه گذاری دراستان را فراهم می‌کنیم

استاندار خوزستان در نخستین  سفر درون استانی خود به مسجد سلیمان با اشاره به نقش شهرستان مسجد سلیمان در تولید ناخالص ملی کشور به مشکلات و محرومیت های این شهرستان اشاره داشت و گفت: شایسته است  از حجم مشکلات و محرومیت های این شهرستان با توجه به همدلی و وحدتی که بین مسئولان وجود دارد کاسته شود.

استاندار خوزستان با مثبت ارزیابی کردن روند احداث دو پروژه مهم مجتمع پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم سازی مسجد سلیمان به سرمایه گذاری در بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: از سرمایه گذاری در بخش خصوصی استقبال میکنیم و تلاش ما در جهت از بین بردن موانع موجود در سرمایه گذاری در بخش خصوصی است تا بدین ترتیب فضای کسب و کاردر استان بهبود یابد.

شریعتی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان در بخش‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: استان خوزستان به پتانسیل ها و ظرفیت‌های موجود دارای مزیت‌هایی در قیاس با بسیاری از استان‌های کشور است اما به دلیل سرمایه گذاری اندک سرمایه گذاران در بخش خصوصی استان خوزستان در تخصیص سهم قابل توجهی از اعتبارات دولتی کم نصیب بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش وی در زمینه مهیا  کردن فضای کسب و کار و سرمایه گذاری خصوصی یکی از ملاک های به کارگیری فرمانداران و مدیران شهرستان‌ها را جذب سرمایه گذار عنوان کرد.

وی افزود: در صورتی که شاهد موانعی برسر راه سرمایه گذاری خصوصی باشیم سعی می‌کنیم موانع موجود را اصلاح کنیم اما درغیر اینصورت تلاشمان را در جهت برداشتن موانع موجود انجام خواهیم داد.

شریعتی به صنایع کارخانه الومنیوم سازی مسجد سلیمان اشاره داشت و عنوان کرد: شاید صنایع کارخانه الومینیوم سازی مسجد سلیمان توجیه اقتصادی چندانی نداشته باشد اما ایجاد ۴۰ تا ۵۰ هزار شغل  در صورت تکمیل صنایع زیر دستی کارخانه آلومنیوم سازی مسجد سلیمان می‌تواند تاثیر بسزایی در رفع معضل بیکاری شهرستان داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به رفع موانع موجود در پروژه جاده میانبر مسجد سلیمان- اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: موانع زیست محیطی موجود در احداث این پروژه را می‌توان با احداث تونل برطرف نمود و در این زمینه صحبت هایی با رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور داشته ام و مجددا این موضوع را از طریق این سازمان دنبال خواهم کرد.

فرماندار مسجد سلیمان: هر دو پروژه مجتمع پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان برای ما مهم هستند.

فرماندار مسجد سلیمان  با اشاره به ایجاد فضای همدلی و در پی ان ایجاد هم افزایی به عنوان مهم ترین دستاورد دولت در این شهرستان برشمرد.

علیرضا گورویی احداث دو پروژه پتروشیمی و کارخانه الومنیوم سازی را بسیار مهم بر شمرد و هم چنین روند پیشرفت این دو پروژه را مثبت ارزیابی کرد.

نماینده مردم مسجد سلیمان اندیکا لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و معضلات بیکاری در استان استان خوزستان را از استان های پرظرفیت و برخوردار دانست.

علی عسکر طاهری به یکی از ظرفیت های قابل توجه دربخش کشاورزی مسجد سلیمان یعنی تامین آب زمین  های کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد ودر این خصوص اظهار داشت:موافقت سازمان آب و برق خوزستان و اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان در مورد تامین آب اراضی کشاورزی مسجد سلیمان صورت گرفته است اما حمایت‌های استاندار را در این مورد موثرمیدانم   نماینده مردم مسجدسلیمان هم چنین به اهمیت احداث پروژه های جاده میانبر مسجد سلیمان اهواز، راه آهن و فرودگاه مسجد سلیمان اشاره کرد و احداث این پروژه را مهم برشمرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان نیز به برخی از مشکلات و معضلات شهرستان در فاضلاب شهری که منجر به ایجاد ۲۵ کیلومتر دره رو باز شده است و هم چنین آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از بوی نامطلوب گاز و عدم تخصیص سند مالکیت به یک سوم منازل مسکونی در شهرستان اشاره کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *