حجت الاسلام سپهر: همایش بزرگ تئاتر خوزستان برگزار می شود

خورنا : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری همایش بزرگ تئاتر خوزستان با حضور ۱۴ شهرستان از ۱۹ الی ۳۰ شهریورماه در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خورنا و به نقل از مهر، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول در قالب همایش بزرگ تئاتر  تحت عنوان ” تئاتر برای همه” با اجراهای عمومی با حضور ۱۴ شهرستان از جمله بهبهان، سوسنگرد، شادگان، ماهشهر، اهواز، آبادان، باغملک، ایذه، اندیمشک، سربندر، شوشتر، مسجدسلیمان، آغاجاری و خرمشهر از ۱۹ الی ۳۰ شهریورماه در سراسر استان برگزار می شود.

وی افزود: مرحله دوم جشنواره که شامل بخش نهایی کار می شود از ۲۱ الی ۲۵ مهرماه در اهواز برگزار می شود.
سپهر با اشاره به شرکت ۸۵ گروه در بیست و سومین جشنواره تئاتر خوزستان، اظهار داشت: تعداد ۸۵ گروه برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۴۱ نمایش به تولید رسید و به دبیرخانه تئاتر استان ارسال شد.
وی ادامه داد: از میان این ۴۱ نمایش پس از بازبینی در مرحله اول ۲۳ اثر برای شرکت در مرحله دوم یعنی شرکت در همایش اجراهای عمومی راه پیدا کرد. از میان ۲۳ گروه ( اثر و نمایش) پس از بازبینی مرحله دوم یعنی در حین اجراهای عمومی طبق برنامه ریزی هفت تا ۱۲ نمایش به جشنواره سراسری تئاتر خوزستان راه پیدا خواهد کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان هدف از دو مرحله ای کردن جشنواره تصریح کرد: بالا بردن کیفیت تولیدات و افزایش کمی اجراهای عمومی در سطح استان ازجمله شهرهای کم برخوردار اصلی ترین هدف ما از دو مرحله ای کردن بیست و سومین جشنواره تئاتر خوزستان است.
سپهر با بیان اینکه  جوانان خلاق بیشترین استقبال را در ارائه تولیدات نمایشی داشتند، اظهار داشت: از میان ۲۳ کارگردان نمایشهای راه یافته به جشنواره، سه کارگردان خانم حضور دارند.
وی با اشاره به تعداد کل اجراهای عمومی نمایش ها از ۱۹ الی ۳۰ شهریورماه در استان، گفت: در این ۱۲ روز ۲۳۰ اجرای عمومی توسط ۲۳ گروه، اهواز با پنح گروه، آبادان سه گروه، ماهشهر سه گروه، بهبهان سه گروه و سوسنگرد، شادگان، شوشتر، مسجدسلیمان، اندیمشک، باغملک، ایذه، خرمشهر، آغاجاری هر کدام با یک گروه صورت می گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *