دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه ارتقا می‌یابد

خورنا: قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از احتمال ارتقا جایگاه این دانشکده به دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نصرالله حسونی بحرینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان امکانات بهداشتی و درمانی در سطح شهرهای آبادان و خرمشهر روز به روز افزایش می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس دانشکده علوم پزشکی و تفکیک آن از اهواز گام اول است و ارتقای جایگاه این دانشکده به دانشگاه هدف اصلی است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: درصدد هستیم با تقویت زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم، مجوز تبدیل دانشکده به سطح دانشگاه علوم پزشکی آبادان را از آن خود کنیم که امیدواریم با حمایت مسئولان این موضوع به‌زودی محقق شود.

وی افزود: دانشکده پرستاری آبادان نیز که پیش از این مستقل کار می‌کرد امروز زیر نظر این دانشکده به فعالیت خود ادامه داده و از بهمن‌ماه سال جاری افزون بر ۴۷ دانشجو در رشته‌های آزمایشگاه، تکنسین اتاق عمل، پرستاری و غیره می‌پردازد.

حسونی بحرینی اظهار کرد: با جذب و تربیت نیروهای متخصص و جوان توسط این دانشکده، در سال جاری به شکل جدی و منظم‌تری کار دانشکده پزشکی آبادان آغاز می‌شود.

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: هیئت امنای این دانشکده را شش نفر متشکل از استاندار، برخی اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین تعدادی از صاحبان نام در عرصه پزشکی که اصالتاً آبادانی بوده، تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نخستین جلسه هیئت امنای این دانشکده مهرماه سال جاری برگزار و در راستای رفع مشکلات پیش‌رو تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجع علمی و دانشگاهی قابل قبولی به شهرستان سرازیر و سطح بهداشتی ـ درمانی شهرستان به رشد قابل قبولی دست می‌باید.

بحرینی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌زودی شاهد ارتقا جایگاه این دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *