سرپرست آبفای خوزستان: آب شرب ماهشهر ۹۹.۹ درصد کیفیت دارد

: سرپرست شرکت آبفای خوزستان گفت: با بهره‌برداری از چهار پروژه آب‌رسانی در ماهشهر سطح کمی و کیفی آب شرب ماهشهر ارتقا پیدا می‌کند.

محمدعلی صنیعی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در ماهشهر اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب در شهرستان ماهشهر چهار پروژه آب‌رسانی همراه با طرح فیلتراسیون آب شهر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: آب شرب ماهشهر پس از تصفیه و گندزدایی با فرآیند‌های متعارف تصفیه آب در دنیا همواره مورد پایش و کنترل قرار گرفته که بررسی نتایج به دست آمده حاکی از مطلوبیت ۹۹.۹ درصدی، از نظر شوری و کیفیت در آب شرب شهرستان ماهشهر مشاهده می‌شود.

سرپرست شرکت آبفای خوزستان افزود: شرکت آبفای خوزستان با وجود کاهش اعتبارات آبرسانی دو پروژه بزرگ آبرسانی را در این شهرستان اجرایی کرده است.

وی با اشاره به پروژه‌های فوق گفت: احداث ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه ناحیه صنعتی ماهشهر و بازسازی مخزن ۲۰۰ هزار متر مکعبی فلزی با پیشرفت ۷۰ درصدی را از خط قدیم به تأسیسات ماهشهر جزو طرح‌های فوق دانست.

صنیعی‌نژاد تصریح کرد: اجرای هفت و نیم کیلومتر خط انتقال ۷۰۰ میلیمتر ‌‌”GRP” از خط قدیم به تأسیسات ماهشهر و فیلتراسیون آب شرب از دیگر طرح‌های شرکت آبفا در شهرستان است.

وی در معرفی طرح فیلتراسیون آب شرب ماهشهر اظهار کرد: در این پروژه شش فیلتر زیر فشار در طی شبانه‌روز بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب را تصفیه و وارد شبکه توزیع می‌کنند.

سرپرست شرکت آبفای خوزستان در پایان با اشاره به لزوم بهینه‌‌سازی در فرآیند آبرسانی گفت:‌ هر ساله به تناسب اعتباراتی که به شهرستان اختصاص می‌یابد بخش‌هایی از شبکه‌های قدیمی اصلاح می‌شود که تا کنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده در شهرستان ماهشهر بازسازی شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *