رئیس‌جمهور از هشت داروی بیولوژیک راهبردی رونمایی کرد

خورنا: رئیس‌جمهور ظهر امروز از هشت داروی بیولوژیک راهبردی تولید شده به دست محققان و داروسازان کشور رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ظهر امروز از هشت داروی بیولوژیک راهبردی که به دست محققان و داروسازان کشورمان تولید شده در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری رونمایی کرد.

در این مراسم «نسرین سلطان‌خواه» معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور «مرضیه وحیددستجردی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پزشکان و داروسازان و محققان صنعت دارویی کشور حضور داشتند.

داروی نوترکیب فاکتور ۸ برای درمان بیماری‌های خونی و هموفیلی و داروی تراستوزومب هرسپیتین برای درمان سرطان سینه و واکسن هموفیلوس آنفولآنزا برای پیشگیری از  مننژیت اطفال از جمله داروهای رونمایی شده توسط رئیس‌جمهور بود. همچنین در این مراسم از داروی نوترکیب FSH برای درمان ناباروری، داروی هورمونی سینوپار(PTH) برای درمان اختلال غدد پاراتیروئید، پک GCSF برای پیوند مغز استخوان و خون سازی در بدن بیماران پس از شیمی درمانی، اتانرسپت برای درمان تورم مفاصل و داروی هورمونی لوپرولاید برای درمان سرطان پروستات و ریه رونمایی شد.

رئیس‌جمهور همچنین از چند کیت آزمایشگاهی رونمایی کرد که این کیت‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی چون هپاتیتC ، سفلیس،‌نازایی، اختلالات هورمونی و مشکلات خونی وارد چرخه پزشکی کشورمان شدند.

بر اساس این گزارش طبق آخرین فراخوانی که به تولیدکنندگان و صنعت‌گران دارو شده حدود ۸۰قلم دارو و واکسن و تجهیزات پزشکی جدید با فن‌آوری بالا در حال ساخت است که به تدریج طی امسال و سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. در این فراخوان ۲۵۰ماده اولیه دارویی نیز قرار دارد که در حال حاضر ۴۵ نمونه آن در کشورمان تولید می‌شود.

قیمت داروهایی که امروز توسط رئیس‌جمهور رونمایی شده حدود ۶۰درصد کمتر از قیمت داروهای مشابه خارجی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *