رئیس دانشگاه آزاد شادگان: بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان رمز پویایی واحدهای دانشگاهی است

باقرگل فر-خورنا:سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان بر لزوم پیگیری و ایجاد مقدمات اجرایی شدن طرح‌ها دانش‌بنیان و اقتصادی در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

 دکتر عبدالکریم البوغبیش با بیان اینکه تصویب طرح‌ها به تنهایی کمکی به یشرفت و بقای واحدهای دانشگاهی نمی‌کند، پیگیری خاص برای فراهم کردن مراحل اولیه اجرای طرح‌ها را از اولویتهای حوزه پژوهش واحد‌ها دانست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان افزود: اجرای یک طرح نیازمند همکاری و مساعدت ارگان‌های یک شهر است، ولی متاسفانه طرح‌های زیادی به علت عدم همکاری مراجع مربوط دچار رکود یا عدم بهره‌برداری شده‌اند. اگر طرح به درستی و با زیرساخت مطلوب اجرا شود موجب ایجاد بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی با بازدهی بالا برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود و از وابستگی واحد‌ها را به درآمدهای شهریه دانشجویان می‌کاهد.

البوغبیش افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته بیشتر مصرف کننده بودیم تا اینکه تولیدکننده باشیم، اگر محصولات طرح‌ها تولید شود کمک شایانی به اقتصاد منطقه‌ای و در مواردی کشوری می‌کند و زمینه ایجاد اشتغال و استفاده از نیروی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم خواهد کرد. از دستاوردهای این امر کاهش نرخ بیکاری و تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به تولیدکننده محصولات در کشور و جهان است.

وی اضافه کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نباید فقط به دنبال تصویب و اجرای طرح‌های بزرگ باشند بلکه می‌توانند با اجرای طرح‌های کوچک و متوسط زمینه را برای اجرایی شدن طرح‌های بزرگ فراهم کنند.

البوغبیش با توجه به اینکه واحد شادگان پذیرای تمام ایده‌ها و اختراعات دانشجویان و نخبگان برای پیاده سازی پس از مطالعاات و کسب مجوزهای لازم است، گفت: برای نمونه پس از تصویب طرح فرآورده‌های خرما واحد شادگان در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان کمیته اجرایی و اقتصادی را بلافاصله برای بررسی و انجام اقدامات لازم این طرح تشکیل داد و جلسات متعددی با مسئولان شهری و استانی از جمله مسئولین شهرک‌های صنعتی برگزار شده که نتایج و تفاهم‌های خوبی بدست آمده است و امید است با عنایت خداوند طرح در آینده نزدیک اجرایی شود.