نماینده ماهشهر: اراضی کشاورزی هندیجان به متقاضیان مشمول واگذار شود

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان گفت: متقاضیان اراضی کشاورزی در شهرستان باید شرایط احراز و سکونت در روستاهای هندیجان را داشته در غیر این‌صورت مشمول قانون اختصاص زمین کشاورزی نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، حبیب آقاجری ظهر امروز در بازدید از روستاهای این شهرستان با همراهی جمعی از مسئولان محلی اظهار کرد: شهرستان هندیجان با وجود برخورداری از ظرفیت و قابلیت‌های بالای تجاری، اقتصادی و اجتماعی همچنان از نواقص و محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد.

وی با اشاره به استعداد بخش کشاورزی شهرستان افزود: این منطقه با وجود برخورداری از رودخانه پرآب زهره می‌تواند در بخش کشاورزی بهتر و پررنگ‌تر عمل کرده و زمینه‌های اقتصاد و تجارت کشاورزی را تقویت کند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا تصریح کرد: متقاضیان اراضی کشاورزی در شهرستان باید شرایط احراز و سکونت در روستاهای هندیجان را داشته در غیر این‌صورت مشمول قانون اختصاص زمین کشاورزی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی باید قانون مذکور را به‌درستی در شهرستان اجرایی کنند، اضافه کرد: کشاورزان باید در این مسیر گام‌به‌گام با مسئولان مرتبط حرکت کرده و تابع قانون و مقررات باشند.

* زیرساخت‌های‌ روستایی در هندیجان مورد توجه قرار گیرد

آقاجری همچنین عنوان کرد: با توجه به گرمای بی‌حد و حصر مناطق مختلف استان خوزستان، مسئولان باید بیش از پیش در این خصوص تعامل و همکاری داشته و زمینه‌های رفع مشکلات برق شهر به‌ویژه روستاهای هندیجان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: وضعیت جاده‌های روستایی، مشکلات آبرسانی و فاضلاب بخش‌های مختلف روستایی از دیگر مواردی‌ست که باید توسط مسئولان شهری و استانی با اختصاص اعتبارات ویژه و مکفی رفع شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز از سه روستای حسین‌آباد، مهدی‌آباد و چم‌کنار بازدید کرده و رسیدگی به امور دیگر روستاهای این منطقه را نیز برای آینده‌ای نزدیک در دستور کار داریم.