معاون وزیر راه و شهرسازی:

یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال برآورد خسارت سیل به جاده های روستایی خوزستان

خورنا – سیدحسین میرشفیع روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان اندیمشک با بیان اینکه مناطق سیلزده خوزستان به دلیل گستردگی جاده ها به عنوان اولین استان سیل زده کشور مورد بررسی قرار گرفت افزود: میزان خسارت وارده به جاده های روستایی استان های مختلف کشور بعد از کارشناسی به هیات دولت ارایه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خسارت سیلاب اخیر در استان های کشور گفت: برآورد کلی این خسارات از سوی استان های سیل زده در حال جمع بندی است که پس از جمع بندی برای تصمیم گیری به وزارت راه ارایه می شود.

وی افزود:این گزارش ها در هیات دولت بررسی شده و سپس برای جبران خسارت وارده تصمیم گیری خواهد شد.

میرشفیع افزود:از آنجا که در قانون تا سه درصد از سقف بودجه کشور برای حوادث غیر مترقبه پیش بینی شده لذا در این راستا مشکل بودجه ای نخواهیم داشت.

وی گفت: اگر هم در بحث نقدینگی مشکلاتی باشد حسب وظیفه امور مربوط به بررسی های فنی و جمع بندی ها را انجام داده و برای سایر مراحل پیگیری جدی خواهیم داشت.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان های مختلف کشور در دست ساخت می باشد افزود:این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سالجاری اجرا خواهند شد.

وی طرح های اجرا شده راه روستایی پارسال را شامل ۱۵۳ کیلومتر عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان و هیات همراه برای بررسی خسارات ناشی از سیل روز سه شنبه به شمال خوزستان سفر کرد.

بارندگی در اندیمشک بیش از ۴۷ میلیارد ریال به راههای این شهرستان خسارت وارد کرد.

طغیان رودخانه دز در اواخر فروردین ماه خسارت زیادی به زیر ساخت های شهری و روستایی شمال خوزستان وارد کرد.

منبع: ایرنا