تولید گندم بیش از دو برابر مصرف آرد شهرستان شادگان

باقر گل فر – خورنا: نعمت الله آلبوغبیش معاون فرماندار میزان تولید گندم در شادگان را بیش از دو برابر مصرف آرد شهرستان اعلام کرد و گفت:در صورتیکه آب کافی تأمین شود،تولیداین محصول تا چند برابر قابل افزایش است.

معاون فرماندار شادگان؛آرد مصرفی شهرستان را ۱۱۹۲ تن در ماه اعلام کرد و افزود سالانه ۱۴۳۰۰ تن آرد در شادگان توزیع و مصرف می شود و میزان تولید گندم شهرستان در شرایط مناسب ۳۰۰۰۰ تن می باشد که با تأمین آب کافی و ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی ، بطور مضاعف قابلیت افزایش را دارد.

آلبوعبیش با اشاره به نرخ بالای بیکاری شهرستان ، یکی از راهکارهای مهم و اساسی در جهت ایجاد اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری ، افزایش تولید و تحقیق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و غمل را تأمین آبر کافی کشاورزی عنوان کرد و یاداور شد شهرستان شادگان منطقه کشاورزی است و حمایت از کشاورز شادگانی ، توسعه کشاورزی و ایجاد سیاست تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی ، اساسی ترین رهکار ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه است.

معاون فرماندار شادگان خاطر نشان ساخت ۴۵۰تن از آرد تحویلی ماهانه به شهرستان ، بین ۵۴ واحد نانوایی شهری توزیع می شود و در سطح شهر شادگان به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.

آلبوغبیش تصریح کرد در سطح روستاهای تابعه تنها ۱۳واحد نانوایی موجود است و ۷۴۲ تن آرد روستایی برای پخت خانگی در اختیار روستائیان عزیز گذاشته می شود که با توجه به جمعیت فعلی و میانگین و سرانه مصرف آرد در کشور ، شهرستان نیازمند سهمیه بیشتری است و موضوع از طریق اداره کل غله استان در حال پیگیری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *