رییس شورای شهر لالی خطاب به روحانی: این گونه به نظر می رسد که مقتدایی فقط استاندار اهواز است

خورنا – نامه ای که به رئیس جمهور نوشتیم نشان از عمق مشکلات مان دارد. وی گفت: در این نامه به روحانی نوشتیم که فشار فراوانی روی شهرداری لالی…

نشست شورای اداری شهرداری اهواز با حضور استاندار خوزستان ، در کنار مباحث و مسائل مطرح شده و تلنگر به برخی مدیران شهری ، حاشیه ای در برداشت که با واکنش شهردار و رییس شورای یکی از شهرهای خوزستان روبرو شد.

به گزارش شوشان ، در این نشست ، استاندار از اقدام عجیب شهردار لالی در نوشتن نامه بلندبالا به روحانی رییس جمهور سخن گفت. مقتدایی گفت که برای من جای تعجب دارد که شهرداری لالی که ۳ ماه است روی کار آمده و وضعیت این شهر و عقب افتادگی ۵ ماهه حقوق را می دانسته چرا باید یک نامه بلند بالا همانند یک انشاء به رئیس جمهور بنویسد و بگوید که ما ۸ ماه است که حقوق نگرفته ایم و آیا این کلیدی است که شما می خواهید با آن در حل مشکلات را باز کنید.
انتقادات مقتدایی از شهردار لالی تا جایی پیش رفت که به وی گفت : سوال من از این شهردار این است که آیا شما وضعیت را نمی دانستید و این سمت را عهده دار شدید که اگر این گونه است به مردم لالی ظلم کرده اید و اگر هم می دانسته اید فکر می کنم تنها برای اینکه بگوئید من شهردار لالی شده ام این سمت را قبول کرده اید.
این سخنان مقتدایی ، واکنش های مختلفی به دنبال داشت. در همین زمینه شهردار شهر لالی در تماسی با پایگاه خبری شوشان ، از نوشتن نامه به رییس جمهور دفاع کرد و گفت : نامه ای که به رئیس جمهور نوشتیم نشان از عمق مشکلات مان دارد. وی گفت: در این نامه به روحانی نوشتیم که فشار فراوانی روی شهرداری لالی به دلیل عدم پرداخت حقوق ۸ ماهه وجود دارد. در این نامه از رییس جمهور خواهش کردیم که به این شهر عنایت ویژه ای داشته باشد.
سلوکی شهردار لالی به شوشان گفت: قبل از نوشتن نامه به رئیس جمهور چندین بار به استاندار، نماینده و فرماندار نامه نوشتیم و متاسفانه هیچ کدام برای رفع مشکلات ما عکس العملی نشان نداد.
وی افزود: در حال حاضر میزان بدهی ما به پرسنل شهرداری بابت عدم پرداخت ۸ ماه حقوق دو میلیارد تومان است و ۱۲۱ پرسنل و کارگر شهرداری شب عید را بدون حقوق و عیدی و حتی بیمه سپری کردند و متاسفانه دفترچه بیمه آنها هم برای بردن فرزندانشان به بیمارستان تمدید نشد!
شهردار لالی با انتقاد از نگاه تبعیض آمیز به برخی شهرهای استان گفت: متاسفانه رقمی که بابت ارزش افزوده به ما می دهند قابل قیاس با شهری مثل ماهشهر نیست و تنها رقمی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون در ماه به ما داده می شود که حتی با این رقم نمی توان حقوق پرسنل را تامین کرد این در حالی ست که  مدیرکل امور مالیاتی در مصاحبه ای آورده است که ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرستان ماهشهر و بندر امام اعتبار داده می شود.
همچنین اسکندر احمدی رئیس شورای شهر لالی در تماسی به شوشان گفت: مشکلات لالی فراوان است و بیکاری و عدم نقدینگی باعث شده که شهردار بدلیل حجم مراجعات بالا جهت پرداخت حقوق و البته عدم توجه از سوی مسئولین دست به قلم ببرد و به رئیس جمهور نامه نگاری کند.
وی ادامه داد: متاسفانه اکنون کار به جایی رسیده است که حتی نانوایی ها به پرسنل شهرداری نان قرضی نمی دهند و این مسائل باعث می شود که ما احساس کنیم استاندار خوزستان تنها استاندار اهواز و شهرهای مورد علاقه اش است نه تمام خوزستان! این مسئله را می توان این گونه متوجه شد که استاندار حتی یک بار هم به لالی نیامده است تا عمق مشکلات را متوجه شود.
احمدی بیان داشت: چگونه است در اهواز هر از چند گاهی پروژه ای افتتاح و یا استارت می خورد اما در شهرهایی که در اوج محرومیت به سر می برند مردم باید از این نعمت بی بهره باشند، ما دوست نداریم بدلیل مشکلات مالی خانواده ای از پرسنل شهرداری از هم بپاشد و استاندار هم باید به اندازه ما احساس مسئولیت کند و نه اینکه بدلیل عدم رعایت سلسله مراتب در نوشتن نامه ناراحت شوند.
رئیس شورای شهر لالی گفت: نامه نگاری های ما به نماینده شهر، فرماندار و استاندار بی نتیجه ماند و امروز با شهری مواجه هستیم که خیابان هایی شخم زده و جوانانی بیکار دارد.
رئیس شورای شهر لالی در پایان گفت: تنها انتظار ما از مسئولین این است که به فریاد شهرداری بی درامد لالی برسند.