امام جمعه بندر ماهشهر: مسئولان از دادن وعده‌های توخالی به مردم پرهیز کنند

خورنا: امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: مسئولان از دادن وعده‌های پوچ، توخالی و تحقق‌ناپذیر به مردم خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه این هفته این شهرستان با گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: شهید رجایی و شهید باهنر الگوی بسیار خوبی برای دولتمردان کشور هستند.

وی افزود: پست و مقام، هرگز این دو شهید بزرگوار را تحت تأثیر قرار نداد و آنها را متحول نکرد، به طوری که در عین داشتن بالاترین مقام اجرایی کشور بسیار ساده‌زیست و متواضع بودند.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با اشاره به دیدار روز گذشته دولتمردان با مقام معظم رهبری، به منویات معظم‌له اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام عظمای ولایت باید سرلوحه کارها و عملکرد دولتمردان ایران اسلامی باشد.

غبیشاوی با برشمردن برخی ویژگی‌های منحصر به فرد دولت نهم و دهم، خاطرنشان کرد: انجام کارهای عمرانی وسیع، انجام سفرهای استانی با این حجم، ارتقاء سطح علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین و… بخشی از مشخصه‌های دولت مهرورز به شمار می‌رود که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به آنها اشاره شد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: قدرت‌های مستکبر تمام تلاش و توان خود را صرف فشار علیه ایران کرده‌اند تا نظام را مجبور به عقب‌نشینی از خواسته‌های به حق خود کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: تنها راه مقابله با این فشارها اقتصاد مقاومتی است، که در این راه مردم نیز باید دولت را یاری کرده و با صرفه‌جویی و اولویت دادن به خرید کالاهای ایرانی نقش خود را در این مبارزه ایفا کنند.

غبیشاوی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان در ارتباط با خودداری از دادن وعده‌های بیهوده، افزود: دادن وعده‌های پوچ و توخالی برای مردم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند بنابراین مسئولان اگر از به سرانجام نرسیدن یک پروژه به میزان ۵۰ درصد نیز اطمینان ندارند تحقق آن را به مردم وعده ندهند.

وی افزود: در شهرستان بندر ماهشهر نیز پروژه‌هایی مانند ایستگاه راه‌آهن وجود دارد که باوجود وعده‌هایی که داده شده بود تاکنون به سرانجام نرسیده است.

خطیب جمعه شهرستان بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت اشاره کرد و ادامه داد: حدود یکصد سال پیش وهابیون دست به این جنایت هولناک زدند.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: تاریخ این فرقه ضاله مملو از جنایت‌های خونین و هولناک علیه جامعه بشری و انسان‌های بی‌گناه است.

وی تصریح کرد: کشتار و غارت فجیع حجاج یمنی، قتل عام مخالفان سیاسی رژیم آل‌سعود در حرم امن الهی، کشتار حجاج ایرانی و جنایت‌هایی که با همکاری مستقیم این رژیم فاسد در کشور بحرین صورت می‌گیرد درحالی است که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند و شعارهای فریبنده‌ای در رسانه‌ها سر می‌دهند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر اذعان داشت: وجود این تاریخ سیاه و عدم مواجهه آنان با استکبار مؤید این است که فرقه ضاله وهابیت و استکبار جهانی دست در یک کاسه و سر در یک آخور دارند.

غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود، به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: کاهش قدرت خرید مردم محسوس است و باید تدبیری اتخاذ شود که قدرت خرید مردم و ارزش ریال کاهش پیدا نکند.