رئیس سازمان ملی جوانان هلال احمر مطرح کرد

مرگ روزانه ۵۰ نفر در سوانح جاده‌ای کشور

خورنا – مسعود حبیبی درحاشیه بازدید از پست های امدادی اندیمشک در گفت و گو با خبرنگارارن در اندیمشک اظهار داشت: فرهنگ سازی و ارائه فرهنگ صحیح رانندگی اولویت مهم جمعیت هلال احمر کشور در تعطیلات سال نو است.

وی افزود: طبق آمار پلیس راهور کشور روزانه بیش از ۵۰نفر به علت سوانح جاده‌ای در سراسر کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار و حجم بالای مرگ و میر در جاده های کشور بسیار بالا بوده و نیازمند توجه و کاهش به میزان قابل توجه است.

رئیس سازمان ملی جمعیت جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در فرودین ماه سال گذشته یک هزار و ۸۰ شهروند در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی مختلف کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: از این حجم آمار تنها ۹۷۰ نفر در کشور به علت عدم توجه به رعایت قوانین و مقررات کنترل وسایل نقلیه در ایام تعطیلات سال نو جان خود را از دست داده‌اند.

حبیبی بیان کرد: عدم توجه به آموزش و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی به اقشار مختلف اجتماعی یک اولویت و نیاز مهم فردی و اجتماعی در کاهش خسارت‌های مالی و تلفات انسانی تردد وسایل نقلیه است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور با راه اندازی پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی در سرتاسر کشور توجه به این فرهنگ را اولویت نخست خود در تعطیلات سال نو قرار داده است.

رئیس سازمان ملی جمعیت جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کشور با پیش بینی و راه اندازی پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی در جاده‌های ارتباطی کشور از ۲۶ اسفندماه گذشته در کشور آغاز و تا پایان تعطیلات سال نو ادامه خواهد یافت.