دوکوهه اندیمشک پذیرای زائران راهیان نور ۱۷ کشور جهان

خورنا – به گزارش خورنا از اندیمشک، هم‌زمان با حضور زائران و مسافران راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان، پادگان دوکوهه اندیمشک پذیرای زائران راهیان نور ۱۷ کشور جهان شده است.

این پادگان که از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شهرستان اندیمشک بوده هرساله، پذیرای هزاران زائر سرزمین نور از شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور است.

برگزاری غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاهی با همکاری تیپ زرهی پیاده ۷۲ دوکوهه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه‌های این یادمان برای استقبال از کاروان‌های راهیان نور است.

تاکنون بیش از ۸۰۰ زائر سرزمین نور از این یادمان دفاع مقدس در شهرستان اندیمشک بازدید کرده و از نردیک با ایثار و دلاورمردی رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شده‌اند.

این زائران از کشورهای آمریکا، پاکستان، گرجستان، ترکیه، کویت، سوریه، فلسطین، کانادا، آفریقا، کشورهای اروپایی و آسیایی، عراق، لبنان، هند، فلسطین و اردن بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوکوهه نام منطقه و پادگانی است در ۴کیلومتری شمال غربی شهر اندیمشک و در مجاورت جاده اندیمشک به خرم‌آباد و شهرک دوکوهه در شرق جاده و پادگان دوکوهه در غرب جاده واقع شده است.

علت نام‌گذاری این منطقه به این نام، وجود دو ارتفاع ۳۱۶ و ۲۸۸ متری در کنار یکدیگر و در این منطقه با فاصله کمتر از یک کیلومتر بوده که مانند کوه دوقلو در این منطقه مسطح خودنمایی می‌کنند.

این پادگان قبل از انقلاب به‌عنوان یک پادگان پشتیبانی برای لشگر ۹۲ اهواز و مقرهای نظامی جنوب غربی کشور تعبیه شده بود، همچنین ساختمان‌هایی برای نظامیان خدمت کننده در پایگاه شکاری به‌صورت نیمه‌ساز در این پادگان وجود داشت.

همچنین پادگان دوکوهه اندیمشک از شرق به جاده خرم‌آباد ــ اندیمشک و از شمال و از غرب به رودخانه فصلی بالارود منتهی می‌شود، بخش جنوبی آن توسط فنس‌ها و عوارض مصنوعی محدود شده است. مساحت این پادگان با حواشی آن ۱۵ کیلومترمربع است که وسعت بخش اصلی آن کمتر از ۵ کیلومترمربع است.