درگیری؛ بازی نیمه نهایی جام رمضان در خرمشهر را تعطیل کرد

خورنا: همه کم بیش از نابسامانی در فوتبال خرمشهر و درگیری بین بازیکنان و داوران در فوتبال خرمشهر با خبر هستیم ولی تمام این درگیری ها در حد توهین و فحاشی بود تا اینکه مسابقات فوتسال جام رمضان در مرحله نیمه نهایی خود با درگیری تماشاگران و بازیکنان دو تیم “نخل” و “اتحاد” از مرحله نیمه نهایی این مسابقات با چاقوکشی و قمه کشی به پایان رسید.

به گزارش خورنا، این حادثه در حالی اتفاق افتاد که پیشکسوتان فوتبال خرمشهر در مورد سوء مدیریت هایی که فوتبال خرمشهر را به سوی اینگونه فاجعه های تاسف بار میکشاند تذکرات لازم را داده بودند که متاسفانه جدی گرفته نشد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در یکی از بازیهای یک چهارم نهایی رییس هیئت فوتبال خرمشهر بدون توجه به قوانین اقدامی را انجام داد که باعث استعفای مسئول مسابقات شد.

آقای مطور با ابلاغ محرومیت یکی از بازیکنان تیم “منیخ” در مسابقه اول مرحله نیمه نهایی آن هم دقیقا قبل از شروع مسابقه باعث ترک زمین توسط تیم منیخ به نشانه اعتراض شد.

این تصمیم آقای مطور بدون مشورت با کمیته انضباطی و بدون رعایت قانون اتخاذ شد.

اما در بازی دوم که یک پای فینال را مشخص میکرد دو تیم “اتحاد” و “نخل” به میدان رفتند. این دیدار فاجعه ترین فوتبال خرمشهر طی چند سال گذشته بود.

از همان آغاز مسابقه اصطکاک بین دو تیم دیده میشد و داوران واقعا مسابقه را مدیریت کردند تا مسابقه بدون درگیری پایان یابد.

اما بالاخره با سوت پایان بازیکن تیم نخل با حمله به طرف نیمکت اتحاد درگیری فیزیکی را آغاز کزد. پس از آن تماشاگران دو تیم با قمه و چاقو و با هر وسیله ای که به دستشان می آمد به جان هم افتادند.

در این میان کسانی هم بودن که برای ختم درگیری از جان مایه گذاشتند. رییس اداره تربیت بدنی از جمله کسانی بود که در وسط آن قمه ها و چاقوها خودش را به خطر انداخت.

در این میان، چند نکته و سوال مهم حائز اهمیت بود:

۱- همه میدانستن درگیری میشود، پس چرا برایش چاره اندیشی نشد؟

۲- آقایان مسئولین هیئت فوتبال چرا حضور نداشتند؟

۳- نیروی انتظامی فقط با ۴ سرباز حضور داشت.

۴- آن همه قمه و جاقو چطور دور از چشم نیروی انتظامی وارد سالن کردند ؟

۵- عدم وجود یک هیئت فوتبال منظم و قوی با مدیریت قوی در فوتبال خرمشهر !

در حالی که خبر خرید یک تیم دسته اولی کشور هنوز در کام مردم خرمشهر شیرینی اش را از دست نداده است، این سوال پیش می آید که آیا مجموعه فوتبالی این شهرستان ظرفیت داشتن چنین تیمی را دارد؟ آیا زیر ساختهای فرهنگی کافی است؟ آیا هیئت فوتبالی که توان مدیریت چند بازیکن نیمه آماتور را ندارد، میتواند میزبان تیمی در حد بازیکنان و مدیریت حرفه ای را داشته باشد ؟