نماینده ماهشهر: هیچ کشوری به اندازه ایران استقلال سیاسی ندارد

خورنا: نماینده ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس گفت: ما باید به آن چه که خودمان داریم اکتفا کنیم و روی پای خود بایستیم و باتوجه به توان و امکاناتی که داریم، از پتانسیل‌های موجود کشور بهترین استفاده را ببریم و مقابل دشمن ضعفی از خود نشان ندهیم.

حبیب آقاجری اظهار کرد: همان طوری که در مسایل سیاسی و فرهنگی به معنی واقعی استقلال داریم، می‌توانیم در زمینه اقتصاد نیز به یک استقلال کامل برسیم، متاسفانه در کشور در زمینه اقتصاد کم کار شده و جای کار زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که هیچ کشوری به اندازه ایران استقلال سیاسی ندارد، افزود: دشمن چون نتوانست از نظر نظامی و سیاسی بر ما غلبه کند، به سمت اقتصاد روی آورده است تا از این جهت به ما ضربه وارد کند لذا قصد دارد از طریق تحریم‌ها بر ما فشار وارد کند.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید در مسایل اقتصادی طوری عمل کنیم که دشمنان شکست بخورند، باتوجه به امکانات و استعدادهایی که در کشور وجود دارد ما می‌توانیم در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات از نظر اقتصادی به یک استقلال برسیم و دشمن را در این زمینه ناامید کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر مسوولان دلسوز انقلابی، دید تبلیغاتی نداشته باشند و صرفا برای خودشان کار نکنند و توان و دیدگاه مدیریتی خود را در جهت آبادانی کشور هزینه کنند، قطعا استان در زمینه صنعت و کشاورزی پیشرفت زیادی خواهد کرد.

آقاجری با اشاره به این‌که یک سوم آب‌های سطحی کشور در خوزستان موجود است، افزود: باتوجه به آب‌های فراوان و زمین‌های مستعدی که وجود دارد، می‌توانیم در بخش کشاورزی با نیروی کار موجود در استان، حتی حرف اول را در کشور بزنیم.

وی با اشاره به این‌که در بخش پرورش ماهی و آبزیان زمینه و شرایط خوبی در استان وجود دارد، افزود: ما هم به آب دریا دسترسی داریم و هم از آب شیرین بهره‌مند هستیم، بنابراین می‌توانیم در این زمینه موفق باشیم، پتانسیل‌های استان به حدی است که می‌توانیم حتی در بخش‌های دامپروری و پرورش مرغ، عملکرد چشم‌گیری داشته باشیم.

نماینده مردم ماهشهر در خصوص تحریم‌ها علیه ایران گفت: نمی‌خواهم بگویم که تحریم‌ها هیچ اثری بر ما ندارد اما آن طور که باید، برای ما مشکل‌ساز نبوده است، ما در شرایط غیرتحریم قطعا در رابطه با مبادلات کالا و همین‌طور ارز عملکرد بهتری خواهیم داشت و آسان‌تر کار می‌کنیم ولی معتقدم شرایط امروزی نیز آن طور نیست که تاثیر آن چنانی روی ما داشته باشد، لذا موضوع تحریم‌ها و فشار آن بر اقتصاد کشور را قبول ندارم.