چرا کاندیداهای اصلاح طلب در شهرهای مختلف خوزستان به نفع لیست انصراف نمی دهند؟

سارا ممبینی/ خورنا – به عنوان نمونه ، در رامهرمز شمس الله بهمئی به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان معرفی شده و این امر می طلبد که سایر کاندیداهای اصلاح طلب در این حوزه انتخابیه….

در غروب روز دوشنبه ای،همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، محمد رضا عارف با انتشار پیامی از حضور در انتخابات کناره گیری کرد و گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ ایران را مصداق روشن اخلاق اصلاح طلبی دانست. هم اکنون عارف با انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی و با سربلندی ، دوباره پا به عرصه ی رقابت نهاده است و کمتر کسی است که از اقدام مردانه ، شجاعانه و توام با تعامل و احساس وظیفه اش نسبت به سرنوشت میهن اسلامی به نیکی یاد نکند.
شرایط کنونی کشور تقریبا مشابه آن چیزی است که در آن روزها گذشته است. در حال حاضر و در آستانه ی دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامیلزوم حمایت همه جانبه ی مردم ایران برای پیروزی گفتمان های اصلاح طلبی و اعتدال که همگام با دولت تدبیر و امید سبب تغییر و تعامل می شوند، احساس می شود و همگان باید برای نیل به چنین اهدافی و استقرار و نهاینه کردن آن در جامعه تلاش کنند؛ تلاشی که فقط با تکیه بر صندوق رای به سرانجام می رسد.
هم اکنون هنگامه ی ساختن مجلسی هماهنگ با دولت است و با توجه به حضور گسترده طیف های مختلف سیاسی در صحنه مردم باید با هوش و ذکاوت ، در هفتم اسفند ماه، هماهنگ ترین آنها را برای تکیه زدن بر صندلی سبز بهارستان برگزینند.
با نگاهی به لیست های ارائه شده از سوی جریانات و گروه های مختلف سیاسی درمی یابیم که یکی از نزدیک ترین لیست هایی که تمام حامیان دولت را در برگرفته است، لیست ائتلاف اصلاح طلبان می باشد که پس از جلسات طولانی و رایزنی های فراوان و با نظرات اندیشمندان و نخبگان سیاسی در سراسر ایران اسلامی بسته شده است پس به عنوان یک تعهد نانوشته، پایبندی به این لیست را باید در سرلوحه ی کار قرار داد.
و اما دلیل تاکید بر انتخاب نامزدهای حزبی نیز این است که یکی از ابزارهای مهم و موثر در راستای تحقق و تقویت مردمسالاری و حکمرانی خوب، احزاب هستند زیرا از طریق احزاب می‌توان مطالبات شهروندان را مطرح و در جهت رفع نیازهای جامعه مدنی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کرد. ادموند بریک بیان می‌دارد: حزب، گروهی از افرادند که بر پایه اصول خاص پذیرفته شده ای اتحاد یافته و با تلاش مشترکشان، منافع ملی را ارتقا می ‌دهند. همچنین با تکیه بر احزاب، فرد طلبی مطلق نیز کاهش می یابد.
در تحلیلی کوتاه با نگاه به شرایط سیاسی موجود در خوزستان می توان ابراز عقیده کرد در حالی که در شهرهای مختلف چهره های اصول گرا به نفع یکدیگر کنار می روند ،در خوزستان به جز اهواز تاکنون چنین موجی در حمایت از لیست ائتلاف اصلاح طلبان که متشکل از احزاب حامی دولت تدبیر و امید می باشد، ایجاد نشده است. به عنوان نمونه ، در رامهرمز شمس الله بهمئی به عنوان گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان معرفی شده و این امر می طلبد که سایر کاندیداهای اصلاح طلب در این حوزه انتخابیه از جمله محمد رضا بهمنی ، برای پیروزی جریان اصلاحات و بر اساس تصمیم و خرد جمعی اصلاح طلبان ، به نفع وی انصراف دهند تا با این از خودگذشتی و اقدام عارف گونه ، شاهد انتخاباتی باشیم که نوید بخش پیروی جریان اصلاحات در سراسر خوزستان است.
با توجه به اینکه هنوز تا هفتم اسفند ماه یک روز باقی مانده است انتظار می رود که در شهرستانهای که چندین کاندیدای اصلاح طلب همزمان وارد عرصه رقابت شدند چنین اقداماتی صورت بگیرد و مقتدارانه از لیستی که مورد حمایت جمعی اصلاح طلبان می باشد حمایت شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند منتقد اصلاح طلب انتخاب آقای سید رسول موسوی مرد هزار چهره که آبروی اصلاح طلبان را برده و یک آفتاب پرست به تمام معنا در لیست حمایت اصلاح طلبان خوزستان جای بسی تاسف دارد و خیانت بزرگی در حق مردم شوش و استان صورت گرفته است.