فرماندار آبادان: پالایشگاه آبادان در عمران و آبادانی شهر مشارکت ندارد

خورنا: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان بر خلاف سایر شهرهای نفت خیز در هیچ زمینه‌ای مشارکت جدی ندارد.

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: پالایشگاه آبادان جزو قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های کشور است به طوری که بخش اعظمی از بافت شهری آبادان به کارکنان این شرکت اختصاص دارد.

وی بیان کرد: پالایشگاه آبادان جزو معدود شرکت‌هایی است که در مرکز شهر آبادان واقع شده و آثار زیست محیطی آن به شکل مستقیم به مردم می‌رسد.

فرماندار ویژه آبادان با انتقاد از مدیران این شرکت در عدم مشارکت در عمران و آبادانی شهر آبادان گفت: انتظار مردم از این شرکت تنها پرداخت حق آلایندگی که طبق قانون از وظایف ذاتی این شرکت است، نیست.

وی تصریح کرد: سئوال ما از مدیران این شرکت این است که به غیر از پرداخت حق آلایندگی در حق مردم آبادان چه اقدامی انجام داده‌اند و یا چه پروژه عمومی ماندگاری را در سطح شهر انجام داده‌اند.

وی افزود: وقتی به شهرهای نفت‌خیزی همچون امیدیه و گچساران مراجعه کنید تفاوت مشارکت مدیران نفتی را مشاهده می‌کنید.

ایلخاص‌زاده که پیش از این فرمانداری شهرستان امیدیه عهده‌دار بود گفت: در دو شهر یادشده مشارکت مدیران نفت در عمران و آبادانی شهر ملموس است و معمولاً در همه زمینه‌ها شرکت نفت حضور جدی از خود نشان می‌دهد اما در آبادان هیچ حرکتی را شاهد نیستیم.

فرماندار آبادان گفت: درصورتی که پالایشگاه آبادان در سال‌های گذشته، در عمران و آبادانی شهر آبادان مشارکت می‌کرد قطعاً وضعیت این شهر بهتر از حال حاضر بود.

وی از مدیران پالایشگاه نفت آبادان خواست به مطالبات و به حق مردم توجه بیشتری بکنند و مشارکت خود را در زمینه‌های عمرانی و حتی فرهنگی شهر بیش از پیش بکنند.