موقعیت کدام کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند برتر است ؟ / بخش هفتم

خورنا –

dfr

مردم شهرستانهای شوشتر ، گتوند و حومه حق دارند از آخرین تحلیلهای انتخابات مجلس دهم کسب اطلاع نمایند و بدانند موقعیت و محبوبیت کدام کاندیدای انتخابات مجلس دهم بین مردم برتر است ؟

اگر مردم از آخرین تحلیل انتخابات مجلس دهم در شوشتر ، گتوند و حومه مطلع باشند قطعا بهتر می توانند کاندیدای شایسته خود را انتخاب و رای خود را به صندوق بیندازند .

صفحه ویژه انتخابات مجلس دهم سایت خبری – تحلیلی خورنا ، به جهت اطلاع رسانی و شفافیت از میزان مقبولیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم در بین مردم و به جهت اطلاع رسانی از آخرین وضعیت و موقعیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم ، اقدام به انتشار آخرین تحلیلها از موقعیت انتخاباتی کاندیدای مجلس دهم می نماید .

در زیر ، هفتمین بخش از آخرین تحلیلها و موقعیت کاندیدای انتخابات مجلس دهم تا این لحظه منتشر می گردد که تقدیم حضور مردم قرار می گیرد:

فضای سیاسی این روزها در آرامشی نسبی ولی توام با تکاپو بسر میبرد آرامشی که طوفانی از افزایش آگاهی عمومی و بالا رفتن مطالبات مردم را در چارچوب نظام اسلامی بهمراه خواهد داشت .
به گزارش صفحه ویژه انتخابات مجلس دهم سایت خبری – تحلیلی خورنا ، در انتخابات پیش رو طبق آمار رسمی منتشر شده اکثر مشارکت کنندگان از قشر جوان و تحصیل کرده هستند جوانانی که هر کدام در کنار مدرک تحصیلی خود در مباحث سیاسی و اجتماعی دارای اندیشه و تفکر هستند .
جوانانی که بعنوان مدیران آینده نظام اسلامی در تکاپو و تلاش برای مشارکت گسترده و پرشور و البته با شعور در انتخابات پیش رو هستند .
در بررسی های بعمل آمده از کف جامعه و متن مردم ، دیدگاههایی مانند رای اعتقادی ، رای قومی ، طایفه ایی و رای مذهبی از جامعه رنگ بربسته و جای خود را تا حدود زیادی به رای با اندیشه و براساس واقعیت ها داده و این مهم ناشی از بالا رفتن شعور و سواد اجتماعی مردم است .
در بررسی میدانی که از فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند انجام شده ، مردم و بخصوص جوانان ضمن احترام به عقاید و باورهای دینی دنبال فرد اصلح هستند که بتوانند مشکلات و نابسامانی های مختلف در حوزه انتخابیه را به حداقل برساند و به نوعی شاهد تحولی اساسی در سطح شهرستان و استان باشیم .

در این میان رقابت انتخاباتی در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند که جزو اولین حوزه های فعال کشور بوده بعد از تایید صلاحیت ها رنگ و بویی تازه به خود گرفته است . در این میان نام چهار نفر از کاندیداهای محترم بیشتر از بقیه در میان اذهان میچرخد .

آقایان سادات ابراهیمی نماینده فعلی ، سردار گیلانی ، محمود خرمدل و در نهایت عباس نوری که هر کدام سعی دارند با ارائه نمایشی قوی تر ، از برنامه ها و توان فردی و تیمی خود موجی فراگیر به نفع خود راه بیندازند تا بر صندلی بهارستان تکیه زنند .

در این تحلیل بصورت اجمالی به تشریح اوضاع هر کدام از این عزیزان خواهیم پرداخت .

در ابتدا نماینده محترم فعلی که در این مدت ، هشت سال نمایندگی مردم شوشتر و گتوند را تجربه نموده است و کارنامه وی در برخی موارد با فراز و فرودهایی روبرو بوده است و می توانست موفق تر عمل نماید .

سردار گیلانی که این دوره بخت اول دستیابی به صندلی بهارستان بود متاسفانه بنا به دلایلی با موقعیت پیچیده ایی مواجه شده است .

گزینه بعد مهندس خرمدل است ، ایشان که در دور هشتم جزو کاندیدای با شانس بالا بود نتوانست به مجلس راه یابد و دور نهم انتخابات مجلس هم بعلت حمایت نخبگان ساکن در مرکز شهر شوشتر از کاندیداتوری سردار گیلانی به احترام نظر بزرگان شوشتری کاندیدا نشد ، اما این دوره با رایزنی هایی که با برخی از شوشتری های ساکن اهواز و تهران انجام داده موفق شده تا اعتماد بزرگان قومی خارج از شوشتر را جلب نماید و یکی از مهمترین دلایلی که ایشان در ماه های اخیر فعالیت های انتخاباتی خود را شروع نمود ، اخذ رضایت همه جانبه بزرگان فرا منطقه ایی بوده است .

و آخرین گزینه مطرح هم عباس نوری است . جوانی با تجربه و به نوعی کاریزمای این دوره است . عباس نوری تجربه کار در هر دو شهرستان را در کارنامه خود دارد و ارتباطات خوبی با نخبگان اجتماعی و سیاسی منطقه دارد .

نوری با توجه به مسولیت های استانی که کسب نموده از تجربه بالقوه ایی برخودار است و منتظر است تا این تجربه را تبدیل و بالفعل نماید و با توجه به ترکیب رای دهندگان و کاندیدا ، عباس نوری میتواند از شرایط خوبی برای اخذ رای جوانان برخودار باشد .
نتیجه گیری که میتوان نمود با توجه به شرایط حوزه انتخابیه در شوشتر و گتوند این است که آحاد جامعه به دنبال فردی هستند که بتواند تحولی اساسی در زیر ساخت های منطقه ایجاد نماید .

بخش بعدی تحلیل انتخاباتی کاندیدای مجلس دهم در همین سایت خبری – تحلیلی خورنا به زودی منتشر می گردد ./

ادامه دارد …