تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اندیمشک

خورنا – دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک گفت: پیش‌بینی به موقع، پیگیری به هنگام و برخورد قانونی و سریع با تخلفات انتخاباتی در دستور کار دستگاه قضایی این شهرستان قرار دارد.

صادق جعفری‌چگنی امروز اظهار کرد: در راستای ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه اقدامات اولیه برای تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در این شهرستان انجام و این ستاد در حال حاضر مشغول به فعالیت است.

وی افزود: این ستاد تاکنون چهار جلسه با حضور کلیه اعضا در سطح شهرستان و یک جلسه نیز با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای ستاد پیشگیری استان و اعضای هئیت اجرایی انتخابات شهرستان تشکیل داده است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: این ستاد به صورت دقیق فرآیند برگزاری انتخابات و فعالیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، احزاب و هواداران آنها مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

جعفری یادآور شد: در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت اصلی این ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با رویکرد برگزاری انتخاباتی سالم و با حداقل جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت این ستاد موجب خواهد شد تا مردم شاهد انتخاباتی پرشور، ضابطه‌مند و مطمئن باشند و بدانند که چارچوب‌های قانونی از سوی همه دست‌اندرکاران امر انتخابات و داوطلبان نمایندگی، ستادها و هواداران آنها مراعات خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به وظایف مشخص شده این ستاد با هرگونه تخلف و جرائم انتخاباتی از سوی نامزدها و هوادارانشان در راستای ایجاد نظم و امنیت برخورد قانونی خواهد کرد.

* تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی

دبیر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اندیمشک افزود: دو شعبه ویژه‌ در دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاه این شهرستان برای رسیدگی سریع و خارج از نوبت به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

وی با توصیه به نامزدهای انتخابات مجلس برای رعایت قانون، تصریح کرد: عمده‌ترین تخلفات انتخاباتی در ماه اخیر در این شهرستان برگزاری همایش و برپایی زودهنگام ستاد تبلیغاتی از سوی برخی از نامزدهای انتخاباتی است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: نامزدهای انتخابات باید نسبت به تعطیلی ستادهایی که به صورت علنی مشغول به فعالیت هستند اقدام نمایند، در غیر این صورت علاوه بر ارجاع این تخلفات به دستگاه‌های نظارتی با آنان اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: فعالیت تبلیغاتی بر اساس قانون تنها در زمان مقرر که قانونگذار مشخص کرده مجاز است و در غیر از آن زمان تخلف محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک با هشدار به کسانی که از فضای مجازی برای تبلیغات و تخریب افراد استفاده می‌کنند، تاکید کرد: فضای مجازی کاملا از سوی این ستاد مورد رصد قرار می‌گیرد و با متخلفان و برهم‌زنندگان امنیت شهروندان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: همه تدابیر لازم در زمینه پیش‌بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد قانونی و سریع خارج از نوبت با هدف جلوگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی در این ستاد انجام شده است.

مرجع / فـارس