وزیر دفاع داخلی رژیم اسراییل: برای جنگی ۳۰ روزه با ایران آماده می‌شویم

: وزیر دفاع داخلی رژیم اسراییل در اظهاراتی تهدیدآمیز علیه ایران مدعی شد که اسراییل برای جنگ با ایران آماده می‌شود. او گفته است، این‌جنگ احتمالا ۳۰ روز طول خواهد کشید و تخمین می‌زنند که در آن ۵۰۰ اسراییلی کشته شوند.

به گزارش شفقنا، دویچه وله نوشت: چهارشنبه (۱۵ اوت ۲۰۱۲)، ماتان ویلنای، وزیر دفاع داخلی اسراییل در تازه‌ترین دور از تهدیدهای تازه مدعی شد که اسراییل برای جنگی ۳۰ روزه با ایران، آماده می‌شود. وی تاکید کرد که اسراییل برای جنگ با ایران “جدی‌تر و مصمم‌تر” از هر وقت دیگری آماده می‌شود.

ویلنای در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی “ماریو” مدعی شده است که اسراییل آمادگی پذیرش تبعات احتمالی حمله‌ی مستقل این کشور به تاسیسات اتمی ایران را دارد. این مقام مسوول اسراییلی ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی با آمریکا گفت که عملیات اجرایی باید با “احتیاط تمام” انجام شود.

وزیر دفاع داخلی اسراییل در ادامه گفته است که مقامات نظامی پیش‌بینی می‌کنند اسراییل در این جنگ که احتمالا ۳۰ روز طول خواهد کشید، نزدیک به ۵۰۰ نفر کشته خواهد داشت.

ماتان ویلنای از شهروندان اسراییل خواست تا دچار “هراس و اضطراب” نشوند و تاکید کرد که نیروهای نظامی این کشور بیش از همیشه آماده‌ی جنگ هستند و تضمین می‌کنند که جنگ تلفات سنگینی نخواهد داشت.

در هفته‌های اخیر تنش و تهدیدهای کلامی مقامات اسراییلی درباره‌ی حمله نظامی به ایران تشدید شده و آن‌ها جنگ قریب‌الوقوع را “ضروری” و “غیرقابل اجتناب” توصیف می‌کنند.

برخی مقامات اسراییلی با اصرار بر این‌که اگر آمریکا موافق با حمله‌ی نظامی به ایران نباشد، اسراییل باید به تنهایی اقدام کند، خواهان حمله‌ی هرچه سریع‌تر به تاسیسات اتمی ایران هستند.

وزیر دفاع داخلی اسراییل با تاکید بر این‌که آمریکا مهم‌ترین دوست اسراییل است، گفت: «من بر این عقیده‌ام که ما باید همیشه در هماهنگی با آمریکا تصمیم‌گیری و اقدام کنیم.»

ویلنای همچنین مدعی شد که این کشور احتمال می‌دهد در صورت آغاز جنگ، به تحریک ایران موشک‌هایی از سوی حزب‌الله لبنان یا منطقه‌ی تحت رهبری حماس در فلسطین به‌سوی اسراییل پرتاب شود. وی‌ اعلام کرد که نیروهای نظامی برای همه‌ی این احتمالات آماده هستند.

دویچه وله نوشت: برخی روزنامه‌های اسراییلی احتمال می‌دهند که اسراییل تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به ایران حمله کند.

پیش از این ایهود باراک، وزیر دفاع اسراییل نیز از حمله‌ی قریب‌الوقوع به ایران خبر داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور نیز در نشست هفتگی کابینه، برنامه‌ی اتمی ایران و ایران مجهز به سلاح اتمی را “بزرگ‌ترین تهدید” علیه امنیت اسراییل توصیف کرده است.

این متن با اندکی تغییر نسبت به منبع اصلی نقل قول شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ملت ایران اسرائیل که هیچی امریکای ... هم هیچ وقت به خودش جرات حمله به ایران رو نمیده. مرتیکه فکر کرده بازی کامپیوتریه که: ما 500 تا کشته میدیم، بابا برو جلو بوق برن!!!