آمادگی مجدد بغداد برای میزبانی نشست‌ ایران و ۱+۵

خورنا: سفیر عراق در تهران از آمادگی کامل کشورش برای میزبانی نشست آتی ایران و ۱+۵ خبر داد و گفت که بهتر است بغداد یک بار دیگر میزبان این نشست باشد.

محمد مجید الشیخ در سخنانی با اشاره به سفر اخیر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق گفت: بررسی روند مذاکرات با ایران و گروه ۱+۵ یکی از محورهای رایزنی‌های جلیلی در عراق بود.

وی با بیان اینکه بغداد از همان روزهای اولی که تهران تمایلش را برای برگزاری این نشست در عراق اعلام کرد، آمادگی‌اش را برای میزبانی مطرح کرد، ادامه داد که عراق امروز، عراق صلح، محبت، دوستی و تسامح است.

مجید الشیخ افزود که دولت عراق آمادگی‌اش را برای میزبانی دور دیگری از این مذاکرات اعلام کرد تا بغداد به مرکز اصلی مذاکرات برای حل و فصل مساله هسته‌یی ایران تبدیل شود.

وی گفت که بغداد تلاش‌های زیادی را برای تحقق نتایج مورد نظر از این مذاکرات انجام داده است اما برخی کشورها راغب نبودند که این مذاکرات به نتایج مثبتی بیانجامد.

قرار است دور جدید مذاکرات نمایندگان ایران و ۱+۵ اواخر اوت برگزار شود.

سفیر عراق در تهران نشست مشورتی سوریه را که هفته پیش در تهران برگزار شد، مهم خواند و بیان کرد که دولت عراق خواهان ادامه برگزاری این گونه نشست‌ها است.

وی افزود که دولت کشورش از راه‌حل‌های صلح‌آمیز در قبال بحران سوریه حمایت می‌کند و هم‌چنین آماده است میزبان نشست‌های بعدی در خصوص بررسی تحولات سوریه باشد.

به گزارش ایسنا،مجید الشیخ با اشاره به حضور وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کشورش در نشست مشورتی تهران گفت که مشارکت عراق در این نشست بیانگر اهمیت زیادی است که عراق برای مساله سوریه و حل آن به روش‌های دیپلماتیک قایل است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *