احداث بندر فاو تاثیری بر بندر خرمشهر ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه دریایی، عادل دریس اظهار داشت: از آنجا که بندر فاو در خور عبدالله ساخته می‌شود نه بر روی اروندرود بنابراین ساخت این بندر اثر نامطلوبی بر فعالیت‌های بندر خرمشهر نمی‌گذارد.
وی ادامه داد: ایتالیا در ساخت و تکمیل بندر بزرگ فاو عراق ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است ‌ گفته می‌شود ساخت این بندر تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.
وی بندر خرمشهر را یک بندر فیدری اعلام کرد و افزود: بسیاری از کالاهای وارده به بندر خرمشهر از بنادر بزرگ داخلی مانند بنادر امام و شهید رجایی به این بندر ترانشیپ می‌شود.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه براساس اطلاعات دریافتی از کشور عراق بندر فاو در سه فاز با همکاری مشاوران ایتالیایی ساخته خواهد شد درعین حال تصریح کرد: ساخت این بندر علاوه بر جبران کمبود ظرفیت بنادر عراق، در کاهش زمان ترانزیت کالا از شرق آسیا به اروپا نیز اثر گذار خواهد بود.
دریس همچنین به ساخت بندر مبارک در کویت اشاره کرد و گفت: براساس اظهارات مقامات کویتی مشاوران کره‌ای در حال طراحی بندر مبارک در جزیره بوبیان هستند.
وی از رشد تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۷۰۰ هزار تن کالا در این مدت تخلیه و بارگیری صورت گرفته که این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: عمده صادرات از این بندر مصالح ساختمانی که به کشور عراق انجام شده است و نسبت به مدت مشابه ۱۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *