قبادیان از اهواز ثبت نام کرد: توسعه پایدار و متوازن خوزستان

خورنا – برات قبادیان گفت: منابع طبیعی زیادی در خوزستان وجود دارد و باید برای اشتغال و سازندگی از آن ها استفاده کنیم.

دکتر برات قبادیان امروز از ساعت ۹ صبح به منزل شهید فرجوانی رفت و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد و از آن ها رخصت گرفت.  وی در ادامه با حضور در گلزار شهدا با شهدای مدافع حرم تجدید میثاق کرد و یاد و خاطره آن ها را گرامی داشت. سپس  قبادیان از ساعت ۱۰ صبح وارد فرمانداری اهواز شد و مراحل ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکمیل کرد. پس از ثبت نام دکتر قبادیان گفت و گویی را با او داشتیم. وی با شعار توسعه پایدار و متوازن خوزستان پا به این عرصه انتخابات گذاشته است.

۸۶۰۶۶_۱۳۷
گفت و گوی ما با دکتر قبادیان ، پژوهشگر برتر کشور را در ادامه می خوانید؛

برات قبادیان در خصوص شعار و دلیل انتخاب آن گفت: توسعه یعنی بزرگ شدن و گسترش پیدا کردن. جمعیت انسانی رو به گسترش است و آن ها نیاز هایی دارند. به هر حال در دنیای پیچیده امروزی هر گونه توسعه و بزرگ شدن مطلوب نیست. توسعه ی مطلوبی که پایدار باشد. ما در توسعه ی پایدار محیط زیست را هم در نظر میگیریم. متاسفانه توسعه ی ناپایدار جوامع بشری، صنایع و به طور کلی آنچه که امروزه به عنوان تاریخ جدید تمدن بشری محسوب می شود، علاوه بر این که رفاه برای انسان است مشکلاتی ایجاد کرده است که ما در توسعه آن گونه عمل کنیم که این مشکلات را ایجاد نکنیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه ما منابع طبیعی ای که در حال استفاده از آن هستیم را به صورت ناپایدار و بی رحمانه استفاده می کنیم و منافع نسل های آینده را در نظر نمی گیریم. وقتی محیط زیست را آلوده کنیم در اصل محیط زندگی نسل های آینده را نابود کرده ایم. منابع سهم همه است. سهم نسل های فردا و سال های آینده است. باید این منابع را به میزان سهم مان برداشت کنیم.

این پژوهشگر برتر کشور با تاکید بر این که این منابع برای سوختن نیستند، بلکه برای ساختن هستند، خاطرنشان کرد: ما منابع خدادادی پایداری مانند خورشید، باد و آب داریم که این ها محیط زیست را آلوده نمی کنند. بنابراین در توسعه پایدار این ها را مدنظر قرار دهیم و از این ها استفاده کنیم. باید از منابعی مثل نفت و گاز برای ساختن کشور و خوزستان استفاده کنیم. وقتی میگوییم این ها برای ساختن هستند نه سوختن؛ محصولاتی را می توانیم از آن ها بدست آوریم که ارزش افزوده دارند و اشتغال ایجاد می کنند.
۸۶۰۶۷_۲۶۹

وی اضافه کرد: متاسفانه ما نفت را به جای این که به محصولاتی که ارزش بسیار زیادی دارند تبدیل کنیم، خام فروشی می کنیم. با این کار هم برای نسل جوان مان اشتغال ایجاد می شود و هم این که تولید ثروت می کند. این ثروت در ارتباط با سازندگی و توسعه پایدار به کار خواهد رفت.

قبادیان در پایان اذعان داشت: بنابراین ما باید این ها را در نظر داشته باشیم. اول این که نفت برای ساختن است، نه برای سوختن و دوم این که از منابعی که در توسعه پایدار نقش دارند و خودشان هم پایدار هستند، استفاده کنیم. مانند خورشید، باد، آب، زمین گرمایی، اقیانوس و بیومات که همه ی این ها را خداوند یک جا به خوزستان ما داده است.

هر سال پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) فهرست یک درصد دانشمندان جهان را منتشر می کند که نام دکتر قبادیان بعنوان یک دانشمند خوزستانی در این فهرست به چشم می خورد.

برات قبادیان متولد ١٣٣۵ می باشد که تحصیلات متوسطه خود را در هنرستان کشاورزی اهواز به پایان رسانید و سپس مدرک دکترای مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه تکنولوژی رورکی کشور هندوستان اخذ نمود. وی تاکنون بیش از ۴٠٠ مقاله علمی و پژوهشی در ژورنال ها و مجلات علمی-پژوهشی داخلی و خارجی منتشر کرده و دارای بیش از ۴٠ ثبت اختراع و نویسنده ١٢طرح ملی صنعتی می باشد