با استقبال مردم و حضور در فرمانداری اندیمشک؛

فریدون حسنوند رسما از حوزه اندیمشک کاندید انتخابات مجلس شد

خورنا- فریدون حسنوند نماینده ۳ دوره مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و استاندار سابق بوشهر با حضور در محل فرمانداری شهرستان اندیمشک برای حضور در انتخابات مجلس دهم نام نویسی کرد.

استانداری سابق استان بوشهر و ۳ دوره نمایندگی مردم اندیمشک از جمله سوابق حسنوند است.

وی که در ۱۳۴۳ در خانواده‌ای متوسط در اندیمشکبه دنیا آمده است بعد از اتمام تحصیلات مقطع راهنمایی و همزمان با شروع جنگ تحمیلی به بسیج شهرستان ملحق و پس از با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی پرداخت و به مقام جانبازی نائل آمد.

وی فعالیت در عرصه‌های سیاسی خود را با شرکت در هیئت مذهبی شهرستان آغاز کرد و پس از استقلال حوزه انتخاباتی اندیمشک از شوش در مجلس ششم به چهره‌ای شاخص در عرصه سیاسی اندیمشک تبدیل شد.

وی که در حوادث مجلس ششم و استعفای دسته جمعی اصلاح طلبان از خود چهره‌ای شاخص و انقلابی را به صحنه سیاسی ایران اسلامی به یادگار ثبت کرد پس از آن به عنوان اولین نماینده منتخب مردم اندیمشک در سه دوره متوالی رقابت‌های مجلس شورای اسلامی با حداکثر آرا انتخاب شد.

حسنوند که در جریان انتخابات مجلس دهم از دست یابی به کرسی مجلس باز مانده بود در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ به عنوان استاندار بوشهر انتخاب و تا اواخر پاییز سال ۱۳۹۲ و اوایل آغاز فعالیت دولت یازدهم در این منصب باقی ماند.

همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم حسنوند به عنوان مشاور وزیر نفت و هم چنین مسئول گازرسانی به شهرهای زیر بیست هزار نفر منصوب و در این عرصه به خدمت رسانی پرداخت.

به نوشته تسنیم، وی از چهره‌های موزد حمایت صولگرایان و فعالین مذهبی و فرهنگی اندیمشک بوده و پیش از این نیز به نماینده همراه رئیس جمهور در سازمان ملل، نماینده مجلس در نظارت بر سازمان اوپک، نماینده مجلس در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در عرصه سیاسی به فعالیت پرداخته است.

فریدون حسنوند پس از ثبت‌نام در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم به عنوان ناظر بر عملکرد و اجرای سیاست‌های اجرایی کشور، اقتصاد مقاومتی و سرفصل‌های آن را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در شهرهای کوچک فعالیت سیاسی بر مبنای حزب گرایی از مقبولیت گسترده برخوردار نبوده و ملاک عمل گزینش و انتخاب شهروندان تعهد و تخصص و تجربه خواهد بود.

نماینده سابق مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اما در شهرهای بزرگ با توجه به اوضاع خواص حاکم بر این شهرها احتمال موفقیت فعالیت حزبی و انتخاب افراد نزدیک به گروه‌های سیاسی بیشتر است.

حسنوند گفت: کاندیدای مجلس قبل از تأکید و حرکت در مسیر حزب گرایی و ایجاد فضای انحصاری تبلیغات با ملاک عمل قرار دادن نیازهای کشور در عرصه اشتغال و تولید و فرهنگ مطابق با اولویت‌های جامعه و خط مشی مقام معظم رهبری علاوه بر افزایش شانس رقابتی خود در جهت عمران و توسعه و پیشرفت کشور قدم بردارند.

استاندار سابق بوشهر بیان کرد: مجلس به‌عنوان نهاد قانون‌گذار و بازوی نظارتی کشور دارایی جایگاهی ممتاز در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی ایران اسلامی مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جایگاه مجلس در بعد نظارتی و جلوگیری از تخطی از قوانین و مقررات حاکم بر جامعه از بخش‌ها و وظایف مهم مجلس شورای اسلامی است که کاندیدای حضور در انتخابات لازم بوده توجه و دقت نظر مناسب را داشته باشند.

حسنوند عنوان کرد: توجه به عملکرد دولت و تعیین وزرا و تحقیق و تفحص از دستگاه اجرایی و پرسش سؤال و حتی استیضاح وزرا و شخص رئیس جمهور، به‌عنوان عالی‌ترین مقام‌های قوه مجریه از دیگر وظایف مهم قوه قانون‌گذاری کشور است که آشنایی به ضوابط و مراحل آن مقوله مهم در عرصه سیاسی و انتخاباتی رقابت‌های آتی مجلس است.

رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در بخش روابط بین‌المللی و دیپلماسی نیز مجلس با نظارت و تصویب قوانین و قراردادهای خارجی و اعزام و استقبال از گروه‌های دوستی کشورهای خارجی، نقشی مهم در پیشبرد اهداف برون‌مرزی کشور داشته که در صورت توجه مناسب به آن، ظرفیت و بستر سیاست خارجی ایران اسلامی مطابق با نیازها و اهداف جامعه بیش از گذشته گسترش و شکوفا می‌شود.

نماینده سابق مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاندیدای انتخابات مجلس دهم ضمن توجه به رعایت مناسب اخلاق انتخاباتی مطابق با خط و مشی قانونی، به عنوان ناظر بر عملکرد و اجرای سیاست‌های اجرایی و قوه قانون گذاری کشور، به اجرای اقتصاد مقاومتی و سرفصل‌های آن را به صورت ویژه مورد توجه داشته باشند تا علاوه بر تحقق اهداف اقتصادی مقام معظم رهبری، مشکلات مربوط به تولید و اشتغال حاکم بر کشور به بهترین نحو ممکن رفع و به حداقل برسد.