ماجرایی که قائم مقام وزیر بهداشت را به سوسنگرد کشاند/ پزشکانی که دیگر امنیت جانی ندارند

خورنا – حریرچی اظهار کرد: این تخلف که به جامعه ی پزشکی و پیرا پزشکی ما ضربه ای را وارد کرده، موجب نمی شود پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران شریف ما ذره ای در خدمت به ملت شریف خودشان که پدران و مادران و خواهران و برادران خودشان هستند کوتاهی و قصوری داشته باشند.

ساعت یک بامداد چهارشنبه ۲۵ آذر سه جوان به بیمارستان شهید چمران شهر سوسنگرد مراجعه می کنند. یک نفر از این افراد که وضعیت غیرعادی داشته، مورد درمان قرار می گیرد و ترخیص می شود اما پس از ترخیص، هر سه فرد در اورژانس می مانند و به طور مکرر به پزشک و پرستاران و کادر درمانی توهین و فحاشی می کنند و هم زمان اقدام به فیلمبرداری می کنند. بلافاصله یکی از پزشکان حاضر واکنش نشان می دهد اما شدیدا مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. پس از این اتفاق، اقدامات لازم به کندی صورت می گیرد اما پس از حضور نیروی انتظامی یک نفر دستگیر و دو نفر دیگر متواری می شوند.
این اتفاق موجب شد تا قائم مقام وزارت کشور برای بررسی و رسیدگی به اتفاق افتاده، شخصا در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد حاضر شود تا از نزدیک در جریان امر قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار شوشان، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت شامگاه امروز در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد به در خصوص وضعیت پیش آمده و سفر خود به این شهر به خبرنگار شوشان گفت: برای دلجویی و تشکر از زحمات پزشکی آمده ام که به عشق خدمت به مردم عزیز، شریف و غیور خوزستان از شهر دیگری در این جا مشغول خدمت بوده است و قول می دهیم که به این تخلف رسیدگی شود.
حریرچی اظهار کرد: این تخلف که به جامعه ی پزشکی و پیرا پزشکی ما ضربه ای را وارد  کرده، موجب نمی شود پزشکان و پیراپزشکان و پرستاران شریف ما ذره ای در خدمت به ملت شریف خودشان که پدران و مادران و خواهران و برادران خودشان هستند کوتاهی و قصوری داشته باشند.
وی افزود: تاکنون چنین حادثه ای به این شدت اتفاق نیافتاده و اگر هم اتفاق افتاده، به گوش ما نرسیده به همین علت شخصا برای پیگیری این حادثه به سوسنگرد آمدم.

قائم مقام وزارت بهداشت درباره تدابیر اندیشیده شده برای تامین امنیت جانی پزشکان و پرسنل این بیمارستان عنوان کرد: مصرف مواد روانگردان توسط بیمار مراجعه کننده در روز گذشته شرایط نسبتا استثنایی ای را به وجود آورد با این حال در شرایط عادی نیز گاهی اتفاقاتی از این دست می افتد.

وی اضافه کرد: قسمت اول افزایش آگاهی های مردم است. مردمی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند معمولا در شرایط پرتنش و استرس زا هستند و کنترل این شرایط تنش زا باید به سه روش آموزش داده شود که در دنیا شناخته است، نخست این که آموزش های لازم به مردم داده شود، دوم آن که سیستم و مدیریت بیمارستانی آمادگیِ واکنشِ مناسب در مقابل این شرایط را داشته باشد و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کند و سوم این که به کادر ارائه دهنده خدمات درمانی آموزش های لازم داده شود که در شرایط ویژه، مدیریت بحران را در رویارویی با بیماران انجام دهند.