فریون حسنوند:

حسنوند: مردم اندیمشک مدال افتخار عزت و افتخار را با ایستادگی در چهارم آذر ماه از مردم سرتاسر ایران اسلامی دریافت کردند

خورنا – فریدون حسنوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: چهارم آذر ۱۳۶۵، حکایت امروز قدس و سوریه و جبهه‌های مقاومت در عرصه تاریخی این ملت در دفاع مقدس هشت ساله دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه طبق تمامی معاهدات و قوانین بین المللی، هرگونه حمله و حضور نیروهای نظامی در مناطق شهری ممنوع است، افزود: صدام به بهانه نزدیکی شهرهای ایران به مناطق عملیاتی، بخش های مختلف ایران را مورد حمله سنگین موشکی و نظامی خود قرار می‌داد، در حالی که این موضوع با توجه حجم فاصله و وضعیت جغرافیایی خاص کشور، یک بهانه بزرگ برای اخفای جنایت‌های صدام و لشکر حامیان بین المللی ا‌و در ایران اسلامی بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: مجامع بین المللی توجیه کننده جنایت‌های صدام در دوران دفاع مقدس بودند چرا که حقایق جنگ تحمیلی و سیر مظلومیت مردم و رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل و قتل عام و کشتار هزاران شهروند بی‌دفاع و زنان و کودکان مظلوم ایران اسلامی با حمایت‌های مالی مدعیان حقوق بشر از دید جهانیان مخفی ماند.

وی افزود: امروز نیز نمونه این جنایت‌ها در قتل عام و کشتار صد‌ها زن و کودک بی‌دفاع در سوریه و یمن به خوبی نمایان شده است تا مسیر مبارزه و مقابله حامیان اسرائیل و استکبار این بار در عرصه جبهه‌های مقاومت در تاریخ، تکرار شود.

حسنوند با بیان اینکه نقش محوری اندیمشک در دسترسی به شبکه‌های ریلی و جاده‌ای مناطق عملیاتی جنوب و مرکز کشور و تامین و تجهیز و رفع نیازهای رزمندگان در بخش سوخت و بنزین و نیروی انسانی و ملزومات نظامی، از عوامل مهم بمباران اندیمشک در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ بود، افزود: حضور پادگان‌های دوکوهه، چهارم شکاری، قدس و لشکر ولی عصر (عج)، لشکر ۲۷، ۱۰ سید الشهدا، ۵ نصر، ۲۱ امام رضا (ع)، ۲۵ کربلا، و گردان‌های توپخانه‌ای ایران اسلامی در اطراف شهرستان از جمله علل انتخاب اندیمشک در انجام بمباران گسترده شهری در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ بوده است.

وی گفت: صدام در حماسه مهر ماه جسر نادری اندیمشک و در‌‌ همان سال‌های ابتدایی جنگ با توجه به دسترسی این شهرستان به محورهای ارتباطی ایلام و نقش پشتیانی این شهرستان از جبهه‌های جنوب و مرکز کشور، قصد اشغال و قطع ارتباط با این محور مهم و مواصلاتی را با مرکز کشور داشت که پس از شکست در این عرصه با تمام توان و تجهیزات بمباران هوایی اندیمشک را در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ طراحی و به اجرا رساند‌.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تمامی مراحل قانونی شناسایی و انتقال پیکرهای پاک و مطهر شهدای دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب و مرکز کشور از طریق میعادگاه شهدای اندیمشک، صورت می‌پذیرفت، عنوان کرد: حمل پیکرهای مجروحین و شهدای مناطق عملیاتی از طریق واگن‌های قطار هلال احمر، تردد و حضور مسئولین ارشد کشور از مسیرهای جاده‌ای اندیمشک، اجرای مانورهای آموزشی بسیج و سپاه در این شهرستان را می توان از دیگر اهداف و برنامه‌های رژیم صدام در بمباران گسترده اندیمشک در دوران‌های مختلف دفاع مقدس عنوان کرد.

وی افزود: بیمارستان تخصصی شهید کلانتری اندیمشک و ارائه خدمات گسترده بهداشتی و درمانی به شهروندان و رزمندگان جبهه‌های مختلف مناطق عملیاتی، اندیمشک را بیش از گذشته به عنوان مرکز اهداف نظامی صدام در دوران دفاع مقدس تبدیل کرده بود.

حسنوند با بیان اینکه اندیمشک، نماینده مقاومت مردم ایران در جبهه‌های مقاومت با ایستادگی در چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ بوده است، بیان کرد: مردم اندیمشک مدال افتخار عزت و افتخار را با ایستادگی در چهارم آذر ماه از مردم سرتاسر ایران اسلامی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه پس از چهارم آذر ماه ۱۳۶۵ و بمباران‌های مختلف مناطق شهری و عملیات‌های گسترده نظامی، کار‌شناسان و خبرنگاران بین اللملی از اندیمشک بازدید کرده و در برابر اعمال ضد انسانی صدام در این شهر سکوت کردند، گفت: مردم اندیمشک حتی پس از این واقعه تلخ، شعار جنگ جنگ تا پیروزی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را در سال‌های جنگ تحمیلی و دیگر عرصه های انقلابی و اسلامی، جاودان و ماندگار کرده‌اند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه این شهرستان در دوران دفاع مقدس دژ و سنگربان مقاوم عرصه مقاومت بود، عنوان کرد: حضور صد‌ها کاروان رزمندگان اسلام در خانه‌ها و مساجد تمام بخش‌ها و معابر شهری این شهرستان و برپایی تنها ایستگاه صلواتی رسمی شهرهای ایران در مناطق عملیاتی کشور در اندیمشک، از جلوه‌های ممتاز عزت و ایستادگی مردم این شهرستان در پذیرش راه و روش ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایران معاصر بوده که نیازمند توجه و تبیین و شناسایی مسیر و راه و روش آن مطابق با آموزهدهای شرعی و انقلابی با تاکید و توجه بر مسیر ولایتمداری است.

انتهای پیام/