احسان حدادی: اگر امکانات هارتینگ را داشتم ۸۵ متر پرتاب می‌کردم

خورنا: نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک می گوید که سال آینده و در مسابقات جهانی مدال طلای این رقابت ها را از آن خودش می کند.

به گزارش خبرانلاین؛ حدادی از همین حالا خط و نشان هایش را برای هارتینگ می کشد. «سال بعد و در مسابقات جهانی مدال طلا برای من است.» احسان حدادی البته کمی هم در المپیک بد شانس بود.البته به قول خودش او کمی از باران ترسید چه اگر این طور نبود حدادی می توانست طلای المپیک را بر گردنش بیاویزد.«یک بار در باران پرتاب کردم و روی زمین افتادم.به همین دلیل این بار هم ترسیدم که در زیر باران زور بزنم و دیسک را پرتاب کنم.»

همه منتظر مدال طلای شما بودند. می توان اسم بدشانسی را هم روی آن گذاشت اما به هر حال کسب مدال نقره هم اتفاق بزرگی برای ایران است.

بارش باران تاثیر زیادی روی عملکرد من داشت. من خیلی خوب پرتاب نکردم و فکر می کنم مدال طلا هدیه ای بود از طرف من به هارتینگ.چون سه ماه در اشتوتگارت و در کشور او تمرین کرده بودم.البته سال آینده هارتینگ دیگر نمی تواند مدال طلا را بگیرد.چون این مدال سال آینده روی سینه احسان حدادی خواهد نشست.

افتخار بزرگی نصیب تو و ایران شد.کمتر کسی فکرش را می کرد که ایران بتواند در رشته پرتاب دیسک مدال نقره را بگیرد.خودت چثدر به کسب این مدال امید داشتی.

این مدال اولین مدال المپیک ایران در المپیک بود.من خیلی از این اتفاق خوشحال هستم.هر چند که می توانستم طلا بگیرم اما باران واقعا تاثیر زیادی داشت و من هم می ترسیدم.یک بار در باران افتادم و به همین خاطر دیگر ریسک نکردم.

در همان پرتاب اول رکورد خوبی را بر جای گذاشتی.همان موقع فکر می کردی که مدال المپیک برای تو و ایران است؟

نمی شود روی پرتاب ها حساب کرد.تا لحظه آخر باید صبر کرد.چون شرایط رقبا اصلا با شرایط من یکی نبود.

همان شرایط همیشگی که از آن انتقاد می کنی؟

دقیقا.آنها اب امکانات زیاد وارد این مسابقات می شوند.اما من از همه امکاناتی که آها دارند محروم هستم.اگر من هم امکانات آنها را داشتم ۸۵ متر پرتاب می کردم!من حتی یک اسپاسر هم ندارم که حمایتم کند.دو سال است که به دلیل تحریم ها هیچ کس اسپانسر من نمی شود. وجود اسپانسر انگیزه های زیادی را به ورزشکار می دهد که من از این هم محروم بودم.

حالا تو دارنده مدال نقره المپیک هستی. به نظرت با این شرایط وضعیت بهتر خواهد شد؟

امیدوارم که شرایط بهتر شود. من زحمات زیادی کشیده ام.

نظر کیم بوخونسوف بعد از گرفتن این مدال چه بود. به نظر او از حدادی هم خوشحال‌تر بود.

واقعا دست کیم را می بوسم. او در این چند ماه اخیر همه کار برای من کرد. واقعا کار کردن با این شرایط آن هم در سن ۸۲ سالگی سخت است.

مردم ایران از مدالی که گرفتی خیلی خوشحال هستند. آنها مدت‌ها بود که منتظر افتخارآفرینی تو بودند.

به همه آنها می گویم که دوستتان دارم. من پسری از ایران هستم و این مدال را به همه آنها تقدیم می کنم.

اصالتا اهل کجا هستی؟

من تهرانی هستم اما اصلا از شلوغی خوشم نمی آید. به همین دلیل در کشورهای مختلف تمرین می کنم. اما فارسی زبانم و همه ایرانیان را دوست دارم.

نظرت در مورد هارتینگ چیست؟ فکر می کنی مدال طلا برازنده او بود؟

امسال بله. واقعا مدال طلا حق هارتینگ بود. او شرایط بهتری نسبت به من داشت. خودم فکر می کردم می توانم در این رقابت ها رکورد المپیک را بزنم اما باران اجازه این کار را به من نداد. البته در کل راضی هستم و دارم خودم را آماده می کنم تا سال آینده و در مسابقات جهانی مدال طلا را بگیرم.من هنوز شانس های زیادی دارم و می خواهم در المپیک بعدی هم شرکت کنم. از قول من بنویسید که احسان حدادی تا ۴۰ سالگی دیسک را پرتاب خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *